Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Blir dette for mye?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-10-08, 16:08   #1
Macky
Flink jente

Macky sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Blir dette for mye?

Neste helg fyller poden 1 år, og det blir selvsagt feiring hele helgen
Lørdagen kommer familie, ikke så mange vi blir vel ca 8 stykker, evt max 11. I den forbindelse tenkte jeg å lage Firkløver konfektkake og krydderkake m/ostekrem - blir kun kaker og kaffe.
Dagen etter er det venner med småtroll, vi kan da bli 11 stykker (ikke regnet med 1 åringene - med dem blir det 15) og da tenkte jeg å lage en "Ener" kake (marsipankake formet som et 1 tall), gele, bananmuffins og barnas beste sjokoladekake - det blir også servering av pølser den dagen.

Høres dette ut som om det kan bli for mye kaker? Det blir 4 kaker, bananmuffins og gele....

Macky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-08, 16:16   #2
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Blir dette for mye?

Vanskelig å si, men om det blir for mye kan du jo fryse det som blir til overs? Både krydderake, muffins og sjokoladekake kan fryses. (Jeg har i alle fall gjort det, og det har gått bra.)

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-08, 17:34   #3
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Tror kanskje du vil få rester etter kakene lørdag, så kanskje du kan droppe en eller to? Min erfaring er at det aldri blir spist opp så mye som jeg lager. Ellers er det jo en god ide å fryse ned det som blir igjen.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-08, 19:01   #4
Macky
Flink jente

Macky sin avatar

Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Vanskelig å si, men om det blir for mye kan du jo fryse det som blir til overs? Både krydderake, muffins og sjokoladekake kan fryses. (Jeg har i alle fall gjort det, og det har gått bra.)

Tenkte på det, men jeg tenkte å lage dem på forhånd (imorgen), og da kan jeg vel ikke fryse ned restene igjen? Evt kan jeg jo prøve å få laget alle kakene neste helg, men tenkte at hvis jeg kunne komme unna med å bare lage 2 kaker neste helg så hadde det vært veldig greit.

Gammel 18-10-08, 19:02   #5
Macky
Flink jente

Macky sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Tror kanskje du vil få rester etter kakene lørdag, så kanskje du kan droppe en eller to? Min erfaring er at det aldri blir spist opp så mye som jeg lager. Ellers er det jo en god ide å fryse ned det som blir igjen.

Sant det Men jeg synes det er så kjedelig med "bare" en kake

Gammel 18-10-08, 19:06   #6
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Macky, her.

Sant det Men jeg synes det er så kjedelig med "bare" en kake

Joda, men hvis du regner med kakestykker til overs fra to kaker fra lørdag, og i tillegg pølser på søndag, så hadde jeg droppet en eller to av det du skulle lage til søndagen. Du står da fortsatt igjen med flere valg.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-08, 19:09   #7
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde aldri giddet å lage så mye kaker i den siste bursdagen. :ærlig: Jeg synes det holder med pølsene, en kake og muffins/ gelé.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:50.