Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Skikk og bruk når man selger ting på FP

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-10-08, 11:05   #1
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Skikk og bruk når man selger ting på FP

@Bokormen: Hva mener du om eksempel nummer en da? Er det den som sier den vil kjøpe noe fra den som tilbyr, eller har trådstarter "førsterett"?

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-08, 11:18   #2
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

@Bokormen: Hva mener du om eksempel nummer en da? Er det den som sier den vil kjøpe noe fra den som tilbyr, eller har trådstarter "førsterett"?

Egentlig synes jeg vel det ville vært litt rart om noen ville kjøpe plagget før HI hadde svart.

Det er ikke så ofte jeg har solgt noe på finn.no, men det er en del som det er veldig mye styr med, frem og tilbake, nei forresten, jo kanskje, har du flere bilder? osv, og slike er vanskelige å forholde seg til. Greit nok om det er en dyr vogn eller noe, men det kan like gjerne gjelde et par skisko. Slik sett er det veldig greit med de som setter en tidsfrist, førstemann som sier ja før kl 8, de får plagget/ boka/ hvadetnåer.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-08, 11:38   #3
P.K.
Mjau

P.K. sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
P.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Selv om jeg i bunn og grunn er enig med hovedinnlegger, så er det jo noe med hvor lang tid og hvor mye tid man skal bruke på et salg også.

Selger vil vel i de fleste tilfeller kvitte seg med plagget så raskt som mulig og med minst mulig arbeid, og vi har vel også alle sett eksempler på kjøpere som bruker lang tid før de bestemmer seg.

Når jeg ser slike ting som det HI nevner, så tenker jeg vel mer at de som trenger seg foran i køen er noe uhøflige, ikke så mye på at selger gjør noe feil.

P.K. er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:57.