Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Hvordan har egentlig en "vanlig" familie råd til å bygge hus

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-10-08, 19:34   #1
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan har egentlig en "vanlig" familie råd til å bygge hus

Vel, det irriterer meg alltid å bli sammenlignet med dem som bygde/kjøpte for mange år siden (min mor undrer seg over at vi ikke bare kjøper et hus).
Jeg kan skjønne at man har råd til hus når totalsummen bli rundt 2 mill. Man får billig tomt, håndtverkere i familien, samt mulighet for utleie.

Nå har de samme tomtene steget til en drøy million. Skulle vi bygget, måtte vi hatt hjelp til alt og dermed plusset på 2-2.5 mill. Altså betalt mellom 3-4 mill for et hus.

Så forresten på et hus her vi bor nå. Det var egentlig en hytte som bare mått rives. 2 mill skulle de har for den. Det var i praksis bare tomta man da fikk. Og rivningsjobb.

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:10.