Sv: Hva er dine "laster" i matveien?
Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.
Jøss, da spiser jeg omtrent som dere. Jeg har vært usikker på om jeg kan kalle det lavkarbo. Hva er lavt nok, liksom? Jeg klarer ikke kutte ut Rugsprø, for eksempel. :roll:
Opprinnelig lagt inn av Alfa, her.
Eg ser ingen grunn til å leve på null karbar over tid (med mindre ein er veldig overvektig og bør gå ned eit stort tal kilo), og trur heller det er helseskadeleg å gjere det. Kroppen treng dei langsomme karbane for å skaffe nok energi til musklane.
Jeg tror ikke det er direkte helseskadelig å gjøre det, for jeg kjenner folk som har gjort det i årevis og har ekstreme helsegevinster av det, samt perfekte blodprøver. Når kroppen ikke får nok karbohydrater, går den over til å bruke ketoner, som funker ypperlig. Men jeg tror egentlig det sunneste er å få i seg grønnsaker i tillegg. Jeg tror ikke vi trenger verken korn eller frukt, spesielt ikke korn, da det er en relativt "ny" matvare for menneskene. Men grønnsaker synes jeg vi kan få i oss. Jeg velger å spise grovt (og til tider lyst) korn fordi jeg ikke vil leve "asketisk". For meg er mat kos og en viktig del av livet, og jeg orker ikke forholde meg til lister og strenge regler.