|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
| Se resultatene: Smaker du på alt? | |||
| Ja jeg smaker alltid på all mat |
|
38 | 35,85% |
| Ja hvis det ikke ser for ekkelt ut |
|
47 | 44,34% |
| Nei jeg holder meg til mat jeg liker/mat som ser innbydende ut |
|
16 | 15,09% |
| Nei jeg er kresen og liker ikke å prøve nye ting |
|
5 | 4,72% |
| Deltakere: 106. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinnoff: Smaker du selv på alt?
Jeg er forsåvidt enig, men jeg ville ikke av prinsipp lage noe jeg liker veldig godt som de ikke liker i det hele tatt, hvis du skjønner. Da hadde jeg laget noe de likte godt i tillegg. Av respekt for dem. Det samme gjelder jo min mann. Liker ikke han noe, så lager jeg jo ikke det. Det finnes da nok av ting vi alle liker. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
flisespikker
|
Jeg lager heller ikke mat jeg vet at mannen min ikke liker, men nå er ikke han spesielt vrang eller kresen, da. Hadde han vært av den sorten som bare liker to-tre matsorter, ville jeg ikke nøyd meg med å bare lage dem resten av livet. Og noenlunde det samme gjelder Poden også. Respekt for hverandre er fint, men jeg synes ikke man er forpliktet til å begrense sin egen matopplevelse fullstendig, bare fordi partner og/eller barn er veldig kresne.
|
|
|
#3 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: I byen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinnoff: Smaker du selv på alt?Jeg smaker på mye, men ikke alt. For eksempel har jeg aldri likt brunost, blir kvalm av lukta. Kunne ikke funnet på å smake på det nå, selv om jeg ikke har smakt på noen år. Men sånn generelt er jeg ganske åpen for nye smaker, og liker å prøve ting. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Teller ned
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Spinnoff: Smaker du selv på alt?Ja, jeg smaker på alt man kan kalle mat. Enkelte asiatiske delikatesser ville jeg ikke smakt på, bankende kobrahjerte f.eks. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
jabbsaft
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Signerer dette. Jeg er ikke kresen og liker å smake på ny mat. Men krever ikke at alle rundt meg skal smake på alt. Men jeg reagerer på voksne som sier de ikke liker fisk, tomat osv. Ofte har de ikke smakt det siden de var små. Men jeg tenker bare at de går glipp av mye godt, istedet for å legge meg oppi det. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Trallallaa
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinnoff: Smaker du selv på alt?Stort sett så smaker jeg på det meste. Bortsett fra sild. Det klarer jeg av en eller annen grunn ikke. Spekesild, sildesalater og ansjoser orker jeg ikke en gang tanken på å smake på.
|
|
|
#7 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinnoff: Smaker du selv på alt?Jeg smaker på det meste, men ikke hvis det byr meg imot. Og det er så sjeldent jeg opplever det at jeg ikke kan huske sist. |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|