Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Spinoff. Hva gir dere til barna som kommer på knask eller knep?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-10-08, 16:19   #61
vimjer
Tante Sofie

vimjer sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 6
vimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Re: Sv: Spinoff. Hva gir dere til barna som kommer på knask eller knep?

Opprinnelig lagt inn av Aminta, her.

Ingenting, vi feirer ikke halloween.

Kun i avataren?

vimjer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-08, 16:24   #62
Go\jenta
Mellom barken og veden

Go\jenta sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Sv: Spinoff. Hva gir dere til barna som kommer på knask eller knep?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg virkelig gleder meg til neste år, da vi bor i hus og kan feire Halloween. Nå bor vi i blokk, og da er det jo fint lite vits å pynte utenfor, eller å i det hele tatt vente på at barn skal banke på siden ytterdøren er låst.

Neste år skal vi pynte masse utenfor, og jeg leker med idéen om å ha en ekte Halloween-bursdag for oktober-jenta mi. Jeg er jo grøsserfan på min hals og elsker denne dagen. Håper bare tradisjonen får grodd ordentlig fast her i Norge innen noen år.

Eldstejenta som har bursdag i oktober, fikk feire Halloweenbursdag et år, og det var svært vellykket. Det eneste var at Halloweentingene ikke hadde kommet i butikkene så tidlig, så vi slet litt med å få tak i utstyr.

Neste gang skal jeg kjøpe året før, og ha det klart.

Gammel 30-10-08, 16:31   #63
leliane
madmanized

leliane sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
leliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt likt
Standard

Jeg feiger ut og rømmer huset. Liker ikke det opplegget i det hele tatt.

leliane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-08, 16:31   #64
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Re: Sv: Spinoff. Hva gir dere til barna som kommer på knask eller knep?

Opprinnelig lagt inn av vimjer, her.

Kun i avataren?

Ikke der heller, det er bare et gresskar og noen flaggermus, det er mer en feiring av Mac/Apple. Flaggermusene er iPhone og iPod, og gresskaret er jo Apples eple, med Finders "ansikt" som man bruker i Mac.

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-08, 21:46   #65
Barbarella
Bør lage seg en tittel selv

Barbarella sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 1
Barbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Hva er dette for et utsalg? Kan hvem som helst dra dit?

Jada. Det er ved fabrikken i Trondheim.

Gammel 30-10-08, 21:47   #66
apan
I mål

apan sin avatar

Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Helst ingenting, jeg hater hele opplegget, men jeg synes jeg må gi et eller annet. Får kjøpe noe godis imorgen. De får lite hver hos oss .

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-08, 22:08   #67
Dråpe-hmm
Diamantar og kirsebær

Dråpe-hmm sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Laksikken
Dråpe-hmm er litt kul
Standard

Jeg likte egentlig ikke halloween, for amerikanisert osv osv.
Men når søte, lille jenten på syv blir helt hyper og gleder seg så hun nesten tisser på seg og har vansker for å sove... må jeg overgi meg og nå er jeg helt med jeg også.

Alle prinsipper står for fall

Det blir Nille sjokolade til alle små monstre og hekser som er tøffe nok til å nærme seg vårt skumle spøkelseshus. Nille var billig og hadde skummel innpakning.

Dråpe-hmm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-08, 22:09   #68
Høyt&Lavt
Stabilt ustabil...

Høyt&Lavt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 5
Høyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Barna og jeg har bakt sjokoladekake, i år som i fjor. Og året før. De foregående årene fikk jeg lurt i røra en del havregryn og grovt mel, men i dag var jeg tom for gryn og grovt..

Vi har gitt etter fordi barna er opptatt av det, og i år har jeg til og med skeia ut med 2 gresskar. Jentungen fikk ikke gå selv før i fjor.

Gammel 30-10-08, 22:43   #69
maggypop
nye muligheter

maggypop sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Mannen har vært på Nille, så vi har innpakket sjokolade. Har prøvesmakt. Godt.

Gammel 30-10-08, 22:45   #70
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Kokt fisk.

Neida, vi handler vel en pose med karameller, sjokolade eller liknende. Så lenge det er innpakket er det ok. Nillesjokoladen ser litt stilig ut, øyeepler og slikt. Den smaker greit også. I fjor var det bare mine egne gutter som kom på døra her, så de fikk godt med snop.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-08, 23:05   #71
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Jeg elsker Halloween, har sikkert litt med at jeg er oppvokst i utlandet og har tradisjonen med meg fra jeg var barn.
Så her står det to gresskar klare til i morgen og barna får godteri når de ringer på.

Jeg har kjøpt litt lett blanding. Noe innpakket halloween småsjokolader, noe fruktkarameller (innpakket de og) og så har vi noen poser med småpakker Mentos.

Jeg gir kun bort godteri som er innpakket og guttene får ikke spise det de får som ikke er pakket inn.

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-08, 23:10   #72
Senna
Javel

Senna sin avatar

Hvor: The Sun
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Twist, og andre innpakkede drops, sjokolader eller karameller.

Gammel 30-10-08, 23:11   #73
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Har kjøpt myke tyggekarameller med tattis (singelpakket selvfølgelig) på Nille. Stor pose for 14.90 så det blir billig moro for mor! Og ungene digger dem!

Og poden har fri fra skole/SFO i morgen så vi har planer om å hule ut gresskar og lage lykt. Skal også riste gresskarfrø og lage gresskarpai om jeg finner alle ingredienser i skapet mitt.

Og vi får besøk av en liten venninne av ham hele dagen også, så de får det nok gøy. Og på kvelden skal vi til hennes familie og spise skumle pølser og skrekkelig godteri! Må se om noen av kostymene fra i fjor passer da.

Gleder meg selv jeg, men innser at vi nok ikke blir hjemme til å dele ut godisen. :sjikkeli lei mei:

Jeg liker nemlig søte små barn utkledd, men ikke slaskete tenåringer med skrik-masker som skremmer vettet av meg og barna og blir sure om de ikke får så mye.

Gammel 30-10-08, 23:18   #74
Alexy
Lykkelig nygift.

Alexy sin avatar

Alexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Etter at storebror ville gå selv i fjor, er jeg helt hektet, og gleder meg som en unge til i morgen!

Godterigryta er fylt opp til randen, og storebrors revekostyme er hentet fram. Gleder meg til å gjøre litt "knep" på ungene som ringer på døra. Har nemlig laget et hull i bunnen på godterigryta og satt fast en hanske rundt hullet. Så når ungene skal ta godteri opp av gryta, så berører jeg hånda deres litt. :barnslig: Virker noe best på litt større unger, for mine bare tok tak i hånda og flyttet den så de skulle få tak i et godteri.

Jeg skal forøvrig kle meg ut som heks.

Storebror 03 og lillesøster 06.
Alexy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-08, 23:54   #75
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Alexy, her.

Etter at storebror ville gå selv i fjor, er jeg helt hektet, og gleder meg som en unge til i morgen!

Godterigryta er fylt opp til randen, og storebrors revekostyme er hentet fram. Gleder meg til å gjøre litt "knep" på ungene som ringer på døra. Har nemlig laget et hull i bunnen på godterigryta og satt fast en hanske rundt hullet. Så når ungene skal ta godteri opp av gryta, så berører jeg hånda deres litt. :barnslig: Virker noe best på litt større unger, for mine bare tok tak i hånda og flyttet den så de skulle få tak i et godteri.

Jeg skal forøvrig kle meg ut som heks.

Ja!
Jeg må innrømme at det er sånne ting jeg også har lyst til.
Jeg bryter sammen og tilstår at jeg er litt svak for dette opplegget når det gjøres skikkelig ...

Gammel 31-10-08, 00:02   #76
Siri
seru

Siri sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: uren luren
Blogginnlegg: 8
Siri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Noe innpakket ihvertfall. (Hvis jeg husker det... )

Siri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-08, 00:08   #77
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Vet ikke helt hva det blir ennå. Jeg er syk og får jo ikke dratt på butikken. Tror ikke jeg får gubben til å dra på Nille heller. Får se hva vi finner på. Det kommer alltid drøssevis med unger hit. Før handlet vi godis i svære kvanta på Lidl.
Får håpe jeg er feberfri og kjørbar i morgen.
Et eller annet innpakket blir det i allefall.

Gammel 31-10-08, 08:39   #78
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Innpakket godteri, mesteparten fra Nille, her også.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-08, 08:50   #79
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

-nillegodteri. Strategien er at det er ingen fare for at jeg forgriper meg på -nillegodteri.

Gammel 31-10-08, 10:02   #80
leliane
madmanized

leliane sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
leliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

-nillegodteri. Strategien er at det er ingen fare for at jeg forgriper meg på -nillegodteri.

leliane er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:08.