Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Inspirert av pakkeåpnetråden

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-11-06, 20:25   #1
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Inspirert av pakkeåpnetråden

Opprinnelig lagt inn av Myrsnipa, her.

Men jeg kan ikke gå å si det til folk jeg ikke vet kommer med pakker. Eller til mammas kollega. "Du, sorry altså, men vi har ikke plass til billiggaver i år, kan du kjøpe noe ordentlig?"

Jeg hadde nok valgt å holde slike gaver utenfor julaftenåpningen.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-06, 20:26   #2
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Berglijot, her.

Jeg hadde nok valgt å holde slike gaver utenfor julaftenåpningen.

Hæ? Når skal vi åpne dem da?
Du sa jo selv at noe av gleden ble borte når man spredde slikt utover flere dager...

Gammel 28-11-06, 20:28   #3
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Hæ? Når skal vi åpne dem da?
Du sa jo selv at noe av gleden ble borte når man spredde slikt utover flere dager...

Jeg hadde nok spart dem til vanskelige legebesøk med sprøyter eller andre liknende situasjoner. Jeg hadde virkelig aldri ville at mine unger skulle få så mange gaver. Gleden over hver enkelt gave blir jo borte. *kynisk*

Gammel 28-11-06, 20:33   #4
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde nok spart dem til vanskelige legebesøk med sprøyter eller andre liknende situasjoner. Jeg hadde virkelig aldri ville at mine unger skulle få så mange gaver. Gleden over hver enkelt gave blir jo borte. *kynisk*

Skal vi takke for julegaven i mars da kanskje? Etter et legebesøk?

Tantene og onklene mine gir ikke MEG gaver, men de kommer med små ting til ungene.

Gammel 28-11-06, 20:34   #5
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Standard

Skal vi takke for julegaven i mars da kanskje? Etter et legebesøk?

Tantene og onklene mine gir ikke MEG gaver, men de kommer med små ting til ungene.

Du kan vel takke okke som. Ungene husker neppe hver enkelt pakke om de får 63.

Gammel 28-11-06, 20:39   #6
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skal innrømme at jeg aldri har telt, men jeg tror nok at mine jenter får i hvert fall 20 gaver hver. Heldigvis er det meste veldig skikkelige ting og både mine foreldre og flere av fadrene er glade i å kjøpe klær og andre nyttige ting. Selv kjøpte vi ikke presang til dem i det hele tatt da de var mindre og nå kjøper vi enten en gave til hver eller en felles. I år skal de få en liten CDspiller til å ha på rommet. Det blir eneste gaven til begge to fra oss.

Mine svigerforeldre er av typen som helst vil gi mange ting og det spiller ingen rolle hvor ordentlig det er. Den gleden unner jeg dem og jeg kan ikke få meg til å antyde at vi ønsker oss andre ting, så lenge de ikke spør hva jentene ønsker seg.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-06, 21:03   #7
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Standard

Du kan vel takke okke som. Ungene husker neppe hver enkelt pakke om de får 63.

Jeg må jo nesten vite hva vi takker for, eller hur? Skal jeg pakke de opp i smug og pakke de inn igjen, for å spare de?

Dessuten får du det til å høres ut som om det er min "feil" at hun fikk så mange gaver det året.

Kjapp hoderegning og en titt på egen gaveliste tilsier at ungene skal få ca 20 gaver i år. Jeg skal pinadø telle, bare for gøy.

Gammel 28-11-06, 21:07   #8
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Standard

Jeg må jo nesten vite hva vi takker for, eller hur? Skal jeg pakke de opp i smug og pakke de inn igjen, for å spare de?

Dessuten får du det til å høres ut som om det er min "feil" at hun fikk så mange gaver det året.

Kjapp hoderegning og en titt på egen gaveliste tilsier at ungene skal få ca 20 gaver i år. Jeg skal pinadø telle, bare for gøy.

Selvsagt er det ikke din feil, men om jeg var i din situasjon hadde jeg nok gjort noe for å unngå det.

Det blir nok mange pakketellere her inne julaften.

Gammel 28-11-06, 20:37   #9
Heiko
Helt konge

Heiko sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde nok spart dem til vanskelige legebesøk med sprøyter eller andre liknende situasjoner.

Synes det er ganske respektløst overfor familiemedlemmer eller andre som ønsker å gi barna en hyggelig oppmerksomhet i forbindelse med julen.

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-06, 20:39   #10
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Heiko, her.

Synes det er ganske respektløst overfor familiemedlemmer eller andre som ønsker å gi barna en hyggelig oppmerksomhet i forbindelse med julen.

Det skal du få lov til å synes.

Gammel 29-11-06, 16:31   #11
Heiko
Helt konge

Heiko sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det skal du få lov til å synes.

Takk, det setter jeg stor pris på!

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-06, 20:12   #12
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Vi har stor familie som er vokst opp med familieselskaper annenhver helg. Enebarn som jeg er, har jeg søskenforhold til noen av søskenbarna mine. Jeg har 10 søskenbarn og mange av disse har flere barn. Vi kjenner hverandre godt og det ville vært svært unaturlig å ikke gi gaver. Dermed får ztjerna mange, hvor mange vet jeg ikke - og jeg har ikke tenkt å telle

Vi setter pris på alle gavene vi får. Det kunne ikke falle meg inn å be om å ikke få gaver fra noen, gjemme unna gaver til det ikke er jul lengre eller å si hva vi vil ha foruten å gi noen ønsker til de som spør.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:35.