Sv: Burde vi ta hensyn til naboen her?
Opprinnelig lagt inn av Propella, her.
Jeg ville vært mer skeptisk til å skaffe et dyr som man muligens må kvitte seg med etter en tid pga allergiske reaksjoner. Hvis mannen er allergisk mot katt så syns ikke jeg at det er forsvarlig å skaffe en katt og påføre den middel så den skal bli mindre allergifremkallende. Sannsynligheten for at man ikke reagerer på katten i løpet av kattens levetid er så stor at jeg er meget skeptisk. Sannsynligvis vil man ende med å måtte kvitte seg med katten. Det er ikke riktig ovenfor katten og barna.
Opprinnelig lagt inn av safran, her.
2. Jeg syns det er rart å skulle anskaffe et levende vesen når dere kanskje må sende det vekk igjen fordi din mann er allergisk.
Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.
Jeg har også en mann med kraftig katteallergi, og hadde absolutt ikke satset på å anskaffe katt, innsmurt eller ei.
Opprinnelig lagt inn av Maz, her.
Jeg synes det med innsmøring er ok for å takle å leve med et dyr en har før en utvikler allergi, men å anskaffe seg et dyr og tro dette virker på lang sikt synes jeg virker pussig. Det er ikke "bare" å kvitte seg med et dyr.
Vi skal selvsagt teste dette ut grundig før evnt anskaffelse.
Opprinnelig lagt inn av pippimamma, her.
Hva sier mannen til planene dine? Et husdyr bør være noe hele familien er enige om å ta ansvar for.
Det er han som vil det mest.
Opprinnelig lagt inn av trøtt, her.
Uavhengig av naboen syns jeg det er egoistisk å skaffe seg en katt dere må smøre inn med et middel. Dere vet at mannen er allergisk så ta konsekvensen av det og la andre som tåler det skaffe seg katt.
Katten lider ikke. Det er snakk om å stryke den med en bomullsdott en gang i uka.
Opprinnelig lagt inn av turi, her.
Får litt magevondt av å tenke at dere må levere fra dere dyret etter hvert, bådet for katten og ungene sin del.
For det vet du at vi MÅ liksom? 
Vi skal teste dette grundig. Mannen er moderat allergisk. Ingen av ungene viser noen tegn til allerdi. Katten lider ikke, og vi er ikke verken hjerteløs eller dyreplagere.
Men jeg fikk iallefall svar - naboen trenger jeg ikke å ta hensyn til.
Mest sannsynlig fordi middelet virker og at det dermed ikke blir noe problem, men også fordi jeg ikke må ta det hensynet.