|
|||||||
| Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Med & uten trylleformel.
|
Sv: The Crop Circles
Jeg leste litt, og lette etter bilder eller filmsnutter om hvordan de ble laget, men syns som nevnt at siden var så uoversiktlig. Så istedet for å pløye gjennom alt (har du gjort det?) så tenkte jeg noen, kanskje Skilpadda, kunne fortelle meg det kort.
|
|
|
|
#2 |
|
Mother of Dragons
|
Om du klikker på case history på startsiden så får du en introduksjon.
|
|
|
#3 |
|
Med & uten trylleformel.
|
Sv: The Crop Circleshttp://www.circlemakers.org/big_words.html
|
|
|
|
#4 |
|
Mother of Dragons
|
Jeg tror ikke de som lager kornsirkler gjør det for å lure folk, jeg tror de gjør det fordi de synes det er kunst. De er jo temmelig åpne om at de lager dem, skriver bøker om det og lager websider, de prøver jo absolutt ikke å påstå at det er aliens som lager dem, man kan jo ikke si at de prøver å lure folk?
|
|
|
#5 |
|
Passiv
|
Jeg kjenner jeg blir litt sur om det faktisk finnes utenomjordiske vesner som er i stand til å reise helt hit, og alt de gjør er å lage morsomme mønster i en kornåker uten å gjøre seg til kjenne. |
|
|
|
#6 |
|
Med & uten trylleformel.
|
De er redde for å bli tatt til fange av oss!
|
|
|
|
#7 |
|
Leser
|
Jeg synes det er veldig spennende og hvis alle kornsirklene er laget av mennesker så synes jeg ikke det er mindre spennende egentlig. Spesielt synes jeg måten ting ligger på inne i sirkelen er interessant. Jeg har tittet på bilder fra www.kornsirkler.org
|
|
|
#8 |
|
Mother of Dragons
|
Jeg var på et foredrag med Rauni-Leena Luukanen en gang hvor hun påstod at Gry Jannicke Jarlum var ansatt av det norske etterretningstjenesten for å spre miskreditt til alternativbevegelsen. Gry Jannicke Jarlum var så dum og lite tillitvekkende at hun var negativ reklame mente hun, og det utnyttet etterretningstjenesten.
|
|
|
#10 |
|
Bedreviter
|
Det at noen kornsirkler beviselig er laget av mennesker, er selvsagt ikke noe endelig bevis for at ikke noen andre kornsirkler kan være laget av aliens. Men hvis man setter alternativene opp mot hverandre: 1) noen kornsirkler er laget av mennesker og noen andre er laget av aliens, eller 2) noen kornsirkler er laget av mennesker og alle de andre er også laget av mennesker, så vet jeg godt hvilket alternativ som fremstår som mest sannsynlig i mitt hode.
Det at Gry Jannicke Jarlum skulle være det mennesket som eventuelle aliens velger å kontakte når de først kommer hit, er det ultimate beviset mot utenomjordisk intelligens, spør du meg. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Med & uten trylleformel.
|
Sv: The Crop CirclesEsme: Takk for innspill og linker. Skal sjekke ut i morgen. Ja, det er klart det kan jo defineres som kunst. Det er jo vakre, avanserte sirkler og mønstre. Og kanskje man vil sende et budskap fra jorden til Aliensene der ute!
|
|
|
|
#12 |
|
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: The Crop CirclesMen hvordan i huleste klarer man å lage de så store, symetriske og med så flotte mønstre? |
|
|
|
|
|
#13 |
|
flisespikker
|
Det er en ærlig sak å spørre om andre har satt seg inn i ting man er nysgjerrig på. Jeg har ikke satt meg inn i dette med kornsirkler (og er ikke så veldig nysgjerrig på fenomenet heller), jeg bare fant denne siden og syntes den så ut som en grei introduksjon til de folkene som driver og lager slike sirkler. Siden det så ut til at du i utgangspunktet stort sett hadde lest "mystiske" forklaringer på og beskrivelser av slike sirkler, tenkte jeg det kunne være greit å balansere litt med å også presentere en relativt ikke-mystisk tilnærming.
|
|
|
#14 |
|
Leser
|
Sv: The Crop CirclesJeg bare lurer på om noen her vet mer om det er naturlig med geometriske former i naturen når det gjelder bevegelse? Den "vitenskapelige" teorien om kornsirkler er at de blir dannet av lyskuler og disse kulene er en eller annen form for kulelyn. Det er dette de mener at fenomener som det som oppstår i Hessdalen også er. Jeg har ingen peiling på slikt og heller ingen forståelse for om dette er mulig eller ikke, men tanken er da at den eller de kulelynene som er i nærheten av kornet er så varmt at kornene bøyer seg. En slik teori vil stemme bra med at sirklene bare oppstår "pluselig", og slike former som dette vil være mulig i følge en slik teori.
|
|
|
#15 |
|
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: The Crop CirclesJeg kjenner jeg blir litt smårar av å tenke på hvordan dette foregår. |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|