|
|
|
|
#1 |
|
Stadig underveis
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: "Vanlig norsk mat"Når jeg nevner hjemmelagede kjøttkaker og hjemmelagede fiskekaker, er det ikke fordi jeg mener at barnehagene skal lage det. Det var bare for å vise hva slags grunnlag jeg har fra oppveksten min. Vi spiser egentlig ikke det jeg regner som vanlig norsk mat her i huset. Vi spiser f.eks lite brød. Vårt kosthold består vel først og fremst av grønnsaker, frukt, kjøtt, fisk, nøtter, egg og noe meieriprodukter (f.eks yoghurt naturell, Biola, smør og gulost). |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Live and let live
|
Sv: "Vanlig norsk mat"
Slik tenker jeg også. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Walking in the air
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det er jeg helt enig med deg i! Det har vært temmelig mye rart i vår barnehage også, men med den nye ped. lederen har mye kommet på plass. Hun tar med ungene i grønnsakshagen og tar opp gulrøtter, så får de være med på å tilberede grønnsakssuppe etterpå. Vips! Både sunt og en flott aktivitet for barna!
|
|
|
#4 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
#5 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: "Vanlig norsk mat"Det er vel "vanlig" norsk mat, men den er jo ikke spesielt sunn.....
x x x Sist redigert av Carpe Diem : 05-12-06 kl 14:56. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
kåt vikingbrud
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: "Vanlig norsk mat"Jeg skjønner ikke helt økonomiargumentet, vår barnehage serverer generell usunn og "tom" mat, jeg tror jeg handler mest om mangel på kunnskaper/interesse og aller mest et forsøk på tidsbesparelse. For det er veldig mange i norge som tror at det er mye raskere å lage posesuppe enn vanlig suppe.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|