Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Hvordan ordlegger du deg på sms?

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-11-08, 15:57   #41
Babe
Palliasjonsnurse

Babe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Babe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvordan ordlegger du deg på sms?

Opprinnelig lagt inn av Enhjørning, her.

Om jeg setter prikker bak, ligger det noe mer "gjemt" i selve ordene.

Om jeg setter prikker bak så er det noen ganger for å la setningen "henge i luften" på en måte, feks om jeg gjør det i en litt kvass sms til min kjære. "hadde vært fint om du kunne bidratt litt mer på morgenen..."

Gammel 23-11-08, 15:58   #42
Lorien
Pauset

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 40
Lorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg skriver fullstendige setninger uten SMS-språk, med både mobilsmilefjes og forumsmilefjes. Jeg skriver på dialekt til de som skriver på dialekt til meg, og på bokmål til de som skriver på bokmål til meg.

Lorien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-08, 16:10   #43
Mauser
Frafallen

Mauser sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg skriver fullstendige setninger, med korrekt tegnsetting og evt vanlige forkortelser. Ikke et smiletryne i mine meldinger, gitt.

Gammel 23-11-08, 16:12   #44
Mauser
Frafallen

Mauser sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Babe, her.

Om jeg setter prikker bak så er det noen ganger for å la setningen "henge i luften" på en måte, feks om jeg gjør det i en litt kvass sms til min kjære. "hadde vært fint om du kunne bidratt litt mer på morgenen..."

... hadde vært fint om du kunne bidratt litt mer etter sengetid også...

Gammel 23-11-08, 21:10   #45
Røsslyng
Fullverdig medlem

Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sørvestlandet
Røsslyng har et hav av muligheter foran seg
Standard

Har ikke smiley på mobilen, men bruker tegnsetting. Synes det gjør innholdet i meldingen tydeligere. Positivt eller negativt ladet.

Røsslyng er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-08, 21:29   #46
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 264
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg skriver ordentlig norsk, og slenger på en latter-animasjon hvis noe er gøy.

Med søstrene mine skriver jeg internt tulle-språk av type:

"Hei min plomst! Vil du komme po pisøk i dag?"

"..." blir jeg gal av. Har en "..."-venninne,
og så har jeg en "ok"-venninne også og hennes sms har jeg heller ikke videre sansen for.

Gammel 23-11-08, 22:48   #47
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bokormen, her.

Jeg fikk nettopp to ganske like meldinger, men avsenderne befinner seg som regel i hver sin ende av skalaen med tanke på tegnsetting og smileybruk.

Den ene avsluttet med: "God helg! "

Den andre: "God helg..."

Merkelig hvor mye dette har å si for innholdet.

Å, det der irriterer jeg meg over også. Jeg har en venninne som konsekvent sier "Klem..." Og "Kos deg...."

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-08, 22:58   #48
Dali
Glad

Dali sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Å, det der irriterer jeg meg over også. Jeg har en venninne som konsekvent sier "Klem..." Og "Kos deg...."

Bedre med klem... enn klems/klemz.

Gammel 24-11-08, 09:03   #49
Avelonia
Gangster girl

Avelonia sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: I norge
Avelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populær
Standard

"god helg" hva betyr det?

Avelonia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-08, 09:10   #50
Slettet bruker
Passiv

Standard

Drømmeprinsen ringte faktisk i morges lettere stressa angående det å ordlegge seg på sms. Han har kjøpt seg iPhone, og der er det sånn at den automatisk sender sms til den han sist sendte sms til.

Så i morges gikk det avgårde "ha en fin dag, jeg elsker deg" til mora til kompisen til minste gullungen... Jaja - det er ikke så lett med all denne teknikken... Jeg er igrunnen veldig spent på hva hun sier neste gang jeg treffer henne...

Ellers er det ikke smilefjes på hverken iPhone eller telefoner med symbian på. Men til gjengjeld er det muligheter for å kjøre masse tøffe programmer på dem. Lightsable feks... :nerd:

Svar med sitat
Gammel 24-11-08, 09:54   #51
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Så i morges gikk det avgårde "ha en fin dag, jeg elsker deg" til mora til kompisen til minste gullungen...

Gammel 24-11-08, 11:00   #52
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1278
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Åh. Dæven. Det er så UFATTELIG pinlig å sende SMS-er med innhold som kan tolkes både hit og dit feil. :uforbederlig:

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-08, 11:17   #53
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

Stavangerfolket virker mindre smarte når de skriver dialekt. "Komme du isje?" Isje er sånn som unger som nettopp har lært å snakke sier. Alle voksne sier "ikkje", men neida -det kan de ikke skrive, så da blir det det der imbesilgjørende "isje". :Omgir meg med tullinger:

Jaa! Eller enda verre; "iche". Og "cer" eller "cr" (ser). Jeg synes det ser hårreisende ut.
Jeg skriver på dialekt på mobilen om jeg skriver med familie og venner som snakker samme dialekt som meg. Alle gjør det, så da gjør jeg det også. Det samme med msn. Men jeg prøver jo å skrive "ordentlig" selv om det er dialekt.

Gammel 24-11-08, 11:18   #54
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Guniss: alle nyere mobiler har da smileys? Jeg kjøpte en splitter ny SE nettopp, smileysene kommer ikke opp når jeg skriver, man må gå inn på "legg til symbol" og der er de. Jeg tror ikke nyere mobiler er uten smileys?

Gammel 24-11-08, 11:20   #55
Maverick

Maverick sin avatar

Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Guniss: alle nyere mobiler har da smileys? Jeg kjøpte en splitter ny SE nettopp, smileysene kommer ikke opp når jeg skriver, man må gå inn på "legg til symbol" og der er de. Jeg tror ikke nyere mobiler er uten smileys?

Joda.

Gammel 24-11-08, 11:22   #56
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Så rart.

Gammel 24-11-08, 11:23   #57
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Næsj. Jeg foretrekker :) og ;) på mobilen.

Gammel 24-11-08, 11:52   #58
Line*
Expired

Medlem siden: Dec 2006
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har skrevet : knegg : i et par sms'er et par ganger.
Og mottaker har skjønt fryktelig lite...

Gammel 24-11-08, 11:54   #59
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Haha, jeg også.

Gammel 24-11-08, 11:58   #60
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Oj, skyldig i prikking (... altså). Ikke etter god helg, men jeg har fått den uvanen i slutten av setninger. Jeg gjør det vel når jeg tenker eller noe, hvis setningen ikke føles helt ferdig og jeg ikke kommer på noe mer tror jeg. Eller noe sånt. Uvane er vel mest dekkende - lover skjerpings.

Ellers skriver jeg sms med fulle setninger uten sms-språk og uten dialekt. Men med endel smilefjes (og jeg er også skylding i smilefjes uten punktum er jeg redd)

Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:32.