Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Asylmottak i nabolaget

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-11-08, 14:34   #1
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 184
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Asylmottak i nabolaget

Opprinnelig lagt inn av Miromurr, her.

Jeg hadde tenkt at det sikkert var mer fornuftig å plassere dem her i nærheten av sentrum enn langt ute i gokk med lite service- og fritidstilbud, og få muligheter til å bli skikkelig integrert.

Dette har jeg tenkt også. Men så var det noen som hadde et motargument som jeg har tenkt en del på. Mange av asylmottakerne skal jo ikke bli i Norge, men sendes tilbake. Trenger de da å integreres i det norske samfunnet?

Noe av forutsetning for å svare "nei" på det spørsmålet er selvfølgelig at avslaget og utsendelsen kommer fort, noe den ikke gjør. Men problemstillingen er kanskje interessant allikevel?

Gammel 26-11-08, 15:49   #2
Miromurr
Tøff i frakk

Miromurr sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Dette har jeg tenkt også. Men så var det noen som hadde et motargument som jeg har tenkt en del på. Mange av asylmottakerne skal jo ikke bli i Norge, men sendes tilbake. Trenger de da å integreres i det norske samfunnet?

Noe av forutsetning for å svare "nei" på det spørsmålet er selvfølgelig at avslaget og utsendelsen kommer fort, noe den ikke gjør. Men problemstillingen er kanskje interessant allikevel?

Som du sier, det hadde vært en interessant problemstilling dersom saksbehandlingen faktisk gikk fort. Sånn som det er nå tror jeg det skaper flere problemer enn det løser at asylsøkere stues bort i store asylmottak i usentrale strøk. Jeg vil tro det må være et problem at små steder ikke har den infrastrukturen (helsetilbud, politi og lignende) som er en fordel å ha lett tilgjengelig når man tar imot potensielt traumatiserte mennesker til landet.

Gammel 26-11-08, 15:56   #3
Skvetten
Passiv

Standard

Jeg hadde ikke reagert på det. Synes i grunnen det hadde vært litt spennende jeg.

Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:06.