Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Bør jeg kjøpe mac?

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-11-08, 16:02   #11
Benmurphy
-

Medlem siden: Oct 2006
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bør jeg kjøpe mac?

Kjøp en Mac. Jeg kommer iallefall til å gjøre det neste gang jeg trenger en ny maskin hjemme, enten jeg trenger server (Mac Mini), HTPC (Mac Mini) eller laptop (MacBook Pro). Jeg er sikker på at en MacBook Pro vil dekke arbeidsstasjons- og spillbehovene mine også. Jeg vil fraråde å kjøpe en PC med Windows Vista (som er den eneste Windowsen du får hvis du ikke kjøper en minipc). Jeg bruker for tiden maskiner med Windows XP, Windows Vista, Windows 2003 og Debian GNU/Linux.

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

En klar ulempe med Mac-er er at det merkes at det finnes ikke en million geeker som holder på med det, om man skal gjøre litt spesielle ting, eller får enkelte problemer, så er det vanskelig å finne noen som har løst problemet.

Dette er jeg overbevist om at er i kraftig endring nå, og i løpet av kort tid tror jeg geek-støtten på nettet for Mac være like bra eller bedre enn for Windows. Dette bygger jeg på tre uavhengige observasjoner jeg har gjort; 1) Jeg kjenner selv ganske mange Windowsutviklere som har kjøpt macer i det siste, flere av dem har begynt å kode for OSX. 2) Jeg søker ofte etter forskjellige skript og småprogrammer til å automatisere ting jeg pusler med. I det siste har jeg flere ganger funnet løsninger for OS X, men ikke for Windows. Dette er nytt. 3) Jeg har selv nylig installert Vista 64 (fordi jeg trengte mer enn 4Gb RAM til noen av greien mine, ikke fordi jeg hadde særlig lyst på Vista), og for Vista har jeg observert akkurat det du beskrev for Mac for et par år siden; det er dårlig med solid info på nettet. I forhold til hvor lenge Vista har vært tilgjengelig og hvor mye Microsoft hevder de har levert av Vista er det katastrofalt dårlig.

Ben "Windows Vista Titanic Edition" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:39.