|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
-
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Svarer dere på markedsundersøkelser?Stille opp gratis for å hjelpe kommersielle aktører med reklamen og salg? Oppmuntre dem til å fortsette å ringe folk enten de vil bli oppringt eller ikke ved å svare? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Dramaking
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() |
![]() Sv: Svarer dere på markedsundersøkelser?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
trenger lading
|
![]() Sv: Svarer dere på markedsundersøkelser?Nei, og jeg irriterer meg hver gang de ringer.
![]() |
#4 |
-
Tror du MMI er en veldedig, samfunnsnyttig institusjon? Innbiller du deg at denne typen undersøkelser ikke vanligvis er en del av et kommersielt salgsfremstøt? |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Ferdig!
Hvor: Telemark
![]() Sv: Svarer dere på markedsundersøkelser?Sist gang det ringte ang en slik markedsundersøkelse så starter hun med; har du 50 minutter for å svare på en undersøkelse. Jeg bare; hæ, sa du 50 min? Ja, sa hun.
![]() |
#6 |
Dramaking
![]() ![]() |
Bare konstantarer at den eneste målingen du åpenbart synes er greit i forhold til f.eks partiers oppslutning er valg. Det må du jo få lov å mene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
En skrue løs
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
![]() Sv: Svarer dere på markedsundersøkelser?Ja, på nett, men aldri på telefon.
![]() |
#8 |
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Re: Sv: Svarer dere på markedsundersøkelser?Nei, og det er veldig sjelden de ringer meg, gjør de det får de klar beskjed om å stryke meg fra listen og aldri ringe igjen.
![]() |
#9 |
Dramaking
![]() ![]() |
Konstanterer at du valgte å avslutte debatten ved å gi meg en personlig melding og rød prikk. Jeg spurte konkret om meningsmåling og partioppslutning, og du argumenterer med komersielle salgsfremstøt. Jeg trakk derfor, selvsagt, den konklusjonen at du var imot alle meningsmålinger som blir presentert etter telefonintervjuer - hvilken annen konklusjon kan man trekke? |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Pulled back in
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Der
![]() ![]() ![]() ![]() |
Som forhenværende telefonterrorist for MMI kan jeg røpe at man slo ofte sammen en haug med undersøkelser. VG's partibarometer var fast gjest, samt en haug med private og offentlige bedrifter/foretak.
Propellen 2005 Stoikeren 2008 ![]() Sist redigert av Bada-Bing : 30-11-08 kl 10:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Mother of Dragons
|
Nemlig. Og det burde være mulig å reservere seg mot slike markedsundersøkelser også. I mellomtiden synes jeg at folk ikke skal svare på sånne samtaler, det er like mye det som er problemet som alle de som responderer på spam-mail på nettet.
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|