Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Svarer dere på markedsundersøkelser?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-11-08, 18:34   #1
Benmurphy
-

Medlem siden: Oct 2006
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Svarer dere på markedsundersøkelser?

Stille opp gratis for å hjelpe kommersielle aktører med reklamen og salg? Oppmuntre dem til å fortsette å ringe folk enten de vil bli oppringt eller ikke ved å svare?

Høres flott ut!

Ben "where do I sign up for this fantastic offer" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-08, 18:42   #2
canto
Dramaking

canto sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
canto er litt kulcanto er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Benmurphy, her.

Stille opp gratis for å hjelpe kommersielle aktører med reklamen og salg? Oppmuntre dem til å fortsette å ringe folk enten de vil bli oppringt eller ikke ved å svare?

Høres flott ut!

Ben "where do I sign up for this fantastic offer" Murphy

Tenkt tilfelle: Canto ringer Ben Murphy på vegne av MMI. "Hva hadde du stemt hvis det var Stortingsvalg i dag?"

canto er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-08, 18:53   #3
Svanen
trenger lading

Svanen sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Nei, og jeg irriterer meg hver gang de ringer.
Jeg synes selv jeg er ganske høflig og grei med folk, men etter å ha prøvd i flere år å pent takke nei, så svarer jeg nå "ikke interessert" og legger bare på med en gang jeg skjønner hvem/hva det er....

Gammel 28-11-08, 19:26   #4
Benmurphy
-

Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av canto, her.

Tenkt tilfelle: Canto ringer Ben Murphy på vegne av MMI. "Hva hadde du stemt hvis det var Stortingsvalg i dag?"

Tror du MMI er en veldedig, samfunnsnyttig institusjon? Innbiller du deg at denne typen undersøkelser ikke vanligvis er en del av et kommersielt salgsfremstøt?

Ben "think much?" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-08, 19:35   #5
Huldra
Ferdig!

Huldra sin avatar

Hvor: Telemark
Huldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sist gang det ringte ang en slik markedsundersøkelse så starter hun med; har du 50 minutter for å svare på en undersøkelse. Jeg bare; hæ, sa du 50 min? Ja, sa hun.

Er det mulig da? Hvem har 50 min til å stå i tlf å svare på spm? Ikke jeg iværtfall så hun fikk ikke med meg der nei.

Gammel 28-11-08, 20:12   #6
canto
Dramaking

canto sin avatar

Standard

Tror du MMI er en veldedig, samfunnsnyttig institusjon? Innbiller du deg at denne typen undersøkelser ikke vanligvis er en del av et kommersielt salgsfremstøt?

Ben "think much?" Murphy

Bare konstantarer at den eneste målingen du åpenbart synes er greit i forhold til f.eks partiers oppslutning er valg. Det må du jo få lov å mene.

Gammel 28-11-08, 20:23   #7
Pasta
En skrue løs

Pasta sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Ja, på nett, men aldri på telefon.

Gammel 28-11-08, 20:29   #8
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Svarer dere på markedsundersøkelser?

Nei, og det er veldig sjelden de ringer meg, gjør de det får de klar beskjed om å stryke meg fra listen og aldri ringe igjen.

Poller på FP derimot..

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-08, 22:22   #9
canto
Dramaking

canto sin avatar

Standard

Ben "think much?" Murphy

Konstanterer at du valgte å avslutte debatten ved å gi meg en personlig melding og rød prikk. Jeg spurte konkret om meningsmåling og partioppslutning, og du argumenterer med komersielle salgsfremstøt. Jeg trakk derfor, selvsagt, den konklusjonen at du var imot alle meningsmålinger som blir presentert etter telefonintervjuer - hvilken annen konklusjon kan man trekke?

Det er ganske fantastisk at en debatt som begynner med at du kaller meg veldig, veldig dum ender med at du gir meg en rød prikk. (Prikk"belastning" er generelt en svært merkelig måte å legge føringer for et forum - men det er selvsagt en annen diskusjon.)

Gammel 30-11-08, 08:03   #10
Bada-Bing
Pulled back in

Bada-Bing sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Der
Bada-Bing er populærBada-Bing er populærBada-Bing er populærBada-Bing er populær
Standard

Ben "think much?" Murphy

Som forhenværende telefonterrorist for MMI kan jeg røpe at man slo ofte sammen en haug med undersøkelser. VG's partibarometer var fast gjest, samt en haug med private og offentlige bedrifter/foretak.
Tror ikke de benyttet MMI til salgsfremstøt, til det nådde de for få folk i forhold til hvor mye det kostet, men det er jo en bra kontroll-instans for å se om du selger til de du vil selge og lignende. Nettopp av den grunn svarer jeg ikke på sånt. Jeg vil overhodet ikke hjelpe næringslivet med å finne flere finurlige metoder til å hjernevaske forbrukere, miljøaspekt eller ei.
Hvis pappa stat vil spørre meg om noe, send det i posten eller per mail så kan jeg svare når det passer meg.

Sist redigert av Bada-Bing : 30-11-08 kl 10:32.
Bada-Bing er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-08, 12:21   #11
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bada-Bing, her.

Nettopp av den grunn svarer jeg ikke på sånt. Jeg vil overhodet ikke hjelpe næringslivet med å finne flere finurlige metoder til å hjernevaske forbrukere, miljøaspekt eller ei.
Hvis pappa stat vil spørre meg om noe, send det i posten eller per mail så kan jeg svare når det passer meg.

Nemlig. Og det burde være mulig å reservere seg mot slike markedsundersøkelser også. I mellomtiden synes jeg at folk ikke skal svare på sånne samtaler, det er like mye det som er problemet som alle de som responderer på spam-mail på nettet.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:37.