|
|||||||
| Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Norwegian vs SasBraathens
Selvfølgelig fyker prisene til værs dersom det er få eller bare 1 aktør i markedet. Men det gjelder ikke bare flybransjen, men bransjen genrelt. Men det er IKKE dyrt å fly i dag. Dvs. de siste 10 årene har det vært svært billig å fly faktisk, for billettene på enkelte strekninger er i dag billigere enn de var for f.eks. 15 år siden.
|
|
#2 |
|
Har fått viljen sin
|
Jeg vet - men når man har slekt på flere kanter av Norge og begge er i ikke-akkurat-godt-betalte-jobber har 500 kroner til eller fra på en flybillett en del å si. Konkurranse er bra, derfor flyr med vi med Norwegian. |
|
|
|
|
#3 |
|
Selvfølgelig har prisen mye å si for folk flest. Nettopp derfor det er sunt med konkurranse i luftfarten, for da blir flyselskapene nødt til å konkurrere på andre måter enn bare pris (servicenivå, destinasjoner osv.) og det er veldig sunt.
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin." Sist redigert av Elin : 05-12-06 kl 12:42. Årsak: glemt en bokstav |
|
|
|
|
#4 |
|
er grønn og fin.
|
Sv: Norwegian vs. SasBraathensNå er dt ytterst sjeldet jeg flyr får ta med det.
|
|
#5 |
|
Textrovert
|
Sv: Norwegian vs. SasBraathensJeg reiser med det som er billigst. Om det er Norwegian eller SAS er ett fett. Jeg har opplevd god og dårlig service med begge flyselskapene.
|
|
#6 |
|
Miss Distriktsnorge
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Norwegian vs. SasBraathensNorwegian sine fly skal i følge min tante være mindre komfortable å fly med enn SAS sine. |
|
|
|
|
#7 |
|
Sv: Norwegian vs. SasBraathens
Nei, dette er nok bare oppspinn
|
|
#8 |
|
heimføing
|
Sv: Norwegian vs. SasBraathensVelger Norwegian hvis de er rimeligere eller omtrent samme pris som SAS. Irriterer meg at Norw. sluttet å fly Tromsø-Trondheim, da økte prisen på den strekningen. Så jeg velger Norwegian for å opprettholde konkurransen og de lave prisene. |
|
|
|
|
#9 |
|
Har fått viljen sin
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Det er et resultat av den frie konkurransen at prisene synker dersom det er flere aktører på en om samme strekning. Logisk det. Slik er det for alle varer og tjenester i samfunnet forøvrig også, så flyselskapene er ikke noe unntak. De driver butikk akkurat som alle andre, selv om det ideelle hadde vært at de drev veldedighet naturligvis.
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|