Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Julepynt!

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-11-08, 19:31   #61
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julepynt!

Adventstjerna:

En liten julefirgur har fått plass på vitrineskapet.

De tre vise menn har fått plass på sjenken.

Adventskalenderen, adventstaken og amaryllisen på spisebordet.

minibolle mai 2012

Sist redigert av kokosbolle : 30-11-08 kl 19:38.
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-08, 20:31   #62
Callisto
Bør lage seg en tittel selv

Callisto sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bergen
Callisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populær
Standard

Jeg ble veldig fornøyd med min nye adventstjerne fra Åhlens.

I dagslys:

Nå i mørket:

Gammel 30-11-08, 21:16   #63
ILY
Multitasker

ILY sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Her ;)
ILY er populærILY er populærILY er populærILY er populærILY er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Callisto, her.

Den har vi også. Den er kjempefin.
Men kjenner jeg er litt sånn smånervøs siden det er papir. Vi drar jo ut kontakten på natta og når vi ikke er hjemme så det er sikkert ingenting å være nervøs for..

Sist redigert av ILY : 30-11-08 kl 21:17. Årsak: Ble litt feil..
ILY er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-08, 21:24   #64
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

FInner dere fram hele jule 1.søndag i advent?
.

Nei.

Jul er jul. Advent er Advent. I advent er det stjerne i vinduet og, adventskalender, adventstake og lys på et tre i hagen.

Julepynten kommer til jul. I år blir det muligens et par dager før lillejulaften, men det er eksepsjonelt.

Jeg synes det er tragisk at man tar etter handelstanden og tar julen på forskudd. Resultatet er jo at folk er lei i selve julen. Julaften er jo kvelden før jul, ikke selve julen.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-08, 21:58   #65
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maz, her.

Nei.

Jul er jul. Advent er Advent. I advent er det stjerne i vinduet og, adventskalender, adventstake og lys på et tre i hagen.

Julepynten kommer til jul. I år blir det muligens et par dager før lillejulaften, men det er eksepsjonelt.

Jeg synes det er tragisk at man tar etter handelstanden og tar julen på forskudd. Resultatet er jo at folk er lei i selve julen. Julaften er jo kvelden før jul, ikke selve julen.

Jeg drar frem mengder av pynt til advent. Både ute og inne. Stjerner og staker, lys og julegardiner, amarylliser, svibler, julestjerner og juleduker +++ Jeg tar jula fra 1. advent og utover, om en uke eller så er nok all julepynten bortsett fra treet fremme her, og jeg er absolutt ikke lei jula når julaften kommer.

Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-08, 22:02   #66
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Chanett, her.

Advent: hvit og lilla, mest lys og blomster.
Jul: Hvitt, rødt, rosa og sølv. Mest lys, blomster og engler. Noen få nisser som ungene har laget, julekrybbe. Juletre uten glitter og kuler, men med filt, halm, sink etc.

Jeg hermer etter Chanett. Eller vi har ganske lik smak. Jeg har kanskje litt mer nisser enn henne og har ikke julekrybbe (fremdeles under diskusjon her hjemme).

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-08, 22:03   #67
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Gammel 30-11-08, 22:06   #68
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Standard

Og litt mere herfra.

Gammel 30-11-08, 22:09   #69
Callisto

Callisto sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bergen
Callisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av ILY, her.

Den har vi også. Den er kjempefin.
Men kjenner jeg er litt sånn smånervøs siden det er papir. Vi drar jo ut kontakten på natta og når vi ikke er hjemme så det er sikkert ingenting å være nervøs for..

Vi tar ut stikkontakten om natten.
Har kjent på stjernen at den ikke er spesielt varm siden lyspæren henger midt i stjernen. Men vi tar ingen sjangser her!

Gammel 30-11-08, 23:11   #70
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

En liten lys idè poppa opp i hodet mitt før jeg la meg, og jeg gikk og sjekket om det kanskje VAR de putene som lå i sofan nå og, men med annet trekk utapå!?!?
Og det var det.

Takk, guniss, du kan tro jeg har lett i helga. Selvsagt hadde jeg gjort det samme.

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-08, 23:25   #71
Macky
Flink jente

Macky sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

FInner dere fram hele jule 1.søndag i advent?

Jeg har nå funnet fram adventstaken, julekalenderen til storesøster og utelysene. Resten kommer fram lille julaften etter at huset er shinet, kakene bakt og roen har senket seg i heimen

Macky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-08, 23:32   #72
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Jeg har tenkt å finne frem det meste i løpet av uken som kommer. Vi feirer ikke jula hjemme, og kombinert med pga bursdag tett oppi julen har jeg de siste årene ikke fått noe tid til å glede meg over jul og julepynting. Så i år skal det frem og lage julestemning de korte ukene som er igjen.

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-08, 23:38   #73
Dronningen
Pauset

Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg liker "maksimalisme". Smijern, hvitt, gull, engler, dill, blonder, gammelt glasstøy og snirklete saker. Skal ordne noen nye sofaputer, en duk eller to og noen engler tenker jeg.

Har fått opp stjerne:

+ adventstake med stearinlys, lilla servietter, krans på døra og beholder til julekort.

To lysestaker:

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-08, 07:14   #74
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

I dag skal vi ut i parken og finne kvister, så jeg kan mekke en krans til å ha på døra! Klin umulig å finne sånt her.. I allefall ikke enda, siden de ikke feirer jul før 7. januar..

Gammel 01-12-08, 08:35   #75
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har fått opp adventsstakene (fant de!).
Så får vi se om stjernene kommer etter hvert. :lat:

Har også fire lilla lys. Ellers ikke noe julepynt her enda.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-08, 08:41   #76
Pelen

Pelen sin avatar

Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

Sånn grein har jeg lyst på. Hvor får jeg kjøpt det?

Jeg har trollhassel voksende på hytten og der var jeg i helgen. Tror dere at jeg husket å ta med meg?

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-08, 09:23   #77
indie

indie sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: I byen
indie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hos oss er det en salig blanding av alt mulig. Vet ikke helt om jeg liker det, har ikke spesielt mye som det er minner knyttet til heller. Er vel bare for gjerrig på julepynten, så vi ender opp med det vi egentlig ikke syntes var noe fint, fordi det var litt billigere. Men så har vi ikke så mange feiringer sammen bak oss heller, så det kommer seg vel etterhvert.

Men vi skal pynte tidlig. Synes det er koselig å ha det fremme noen uker. Dessuten kunne jeg egentlig ønske at jeg fikk feire julen i USA, men det nærmeste jeg kommer er nok å ta fram pynten sånn rett etter Thanksgiving.

indie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-08, 12:21   #78
tiddelibom
Lille tyrann

tiddelibom sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Pynter ikke til jul før lille julaften. Men i advenstiden har vi adventstake og julekalender. Henger kanskje opp en stjerne med telys i i vinduet.
Julepynten vår ellers, er en nisse moren min har laget, og juletre. Jeg er litt anti-pynter, men noen blir det alltid. Julekortene settes på peishylla og pynter også opp, synes jeg.

Vi skal flytte siste helg før jul - det skal bli spennende å se hvordan det blir i år...

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-08, 14:42   #79
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det var 30% avslag på all julebelysning hos Åhlens, så jeg endte med denne adventstaken. Den er så enkel man kan få de, og jeg synes faktisk den var ganske fin og gjorde seg godt i vinduet.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-08, 16:14   #80
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Jeg har hengt og ballerinaer og adventskuler.

Sist redigert av Chanett : 27-12-08 kl 00:48.
Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:42.