Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Påvirker finanskrisen deg/dere på noe vis?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-12-08, 13:38   #1
Trixie
Bør lage seg en tittel selv

Trixie sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Påvirker finanskrisen deg/dere på noe vis?

Får begynne selv da.
Hjemme merker vi jo renteoppgangen men det går greit, man tenker kansje litt mer over hva man bruker pengene til og strammer inn på middager ute osv.
Jobbmessig har jeg akkurat fått vite at det påvirker meg VELDIG, nå må jeg lete ennå hardere etter ny jobb, noe som ikke er så lett i disse tider.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-08, 17:50   #2
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Påvirker finanskrisen deg/dere på noe vis?

Opprinnelig lagt inn av Trixie, her.

Får begynne selv da.
Hjemme merker vi jo renteoppgangen men det går greit, man tenker kansje litt mer over hva man bruker pengene til og strammer inn på middager ute osv.
Jobbmessig har jeg akkurat fått vite at det påvirker meg VELDIG, nå må jeg lete ennå hardere etter ny jobb, noe som ikke er så lett i disse tider.

Her for vår del har vi opplevd renteNEDgang, det tror jeg de fleste andre i finanskrisen gjør også, i alle fall snart.

Dette medfører at finanskrisen på kort sikt bedrer økonomien vår. Men hvis det blir så ille som det spås, så er det vel ingen som kan være sikre på å beholde jobben, og da blir situasjonen en annen så klart.

Ellers har vi bestemt oss for å kutte litt på forbruket og øke nedbetaling på huslån, da verdien på huset også kommer til å falle, så vi ikke risikerer at lånet er større enn verdien (langt dit enda, men hvem vet når nedgangen stopper - samt at jo mer vi nedbetaler nå når renta går ned, jo bedre er vi rustet for framtidige renteoppganger igjen)

Gammel 12-12-08, 18:48   #3
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Påvirker finanskrisen deg/dere på noe vis?

Nei, vi merker den ikke.
Bevisst så merker vi heller ikke rentenedgangen, fordi vi velger å ta de ekstra pengene og betale ned mer på lånet, så er vi snart kvitt det helt.
Begge har sikre inntekter også, mannen har byttet jobb og gått opp i lønn, så i grunnen er det det vi merker mest til, at han har høyere lønn så vi kan spare enda mer i mnd.

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:31.