Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Påvirker finanskrisen deg/dere på noe vis?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-12-08, 15:12   #1
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Påvirker finanskrisen deg/dere på noe vis?

Paradoksalt nok ser det ut til at vi kommer til å få bedre råd på grunn av at renta går nedover igjen. Vi har trygge jobber begge to, og renter på huslånet er den største utgiften vi har.

Men jeg merker litt psykologisk at jeg er mer forsiktig med pengene.

Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-08, 15:21   #2
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Njaei. Jeg lar endel høytflyvende planer ligge på stedet hvil.

Søren. Da regner jeg med at jeg må finne alternativt husvære for Frankriketuren vår neste år.

Jeg merker foreløpig ingenting rent privatøkonomisk, annet enn det psykologiske, men gjør vel mitt for å holde markedsfesten igang for tiden. Når det er sagt håper jeg kronekursen snart stabiliserer seg på et greit nivå mot sveitserfrancen, og at ikke husprisene faller enda mer, siden jeg planla å selge i nær framtid.

På jobber det er lettere å slippe jobbreiser, siden det er mer akseptert å si at videomøter sparer penger enn at man ikke gidder å bruke så mye tid på reising. Jeg merker også at venninnene ikke har tatt opp diskusjonen om shoppingturene vi skal på.

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-08, 15:44   #3
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Balanse, her.

Søren. Da regner jeg med at jeg må finne alternativt husvære for Frankriketuren vår neste år.

Neida, det er bare privatjeten jeg har droppet enn så lenge.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-08, 16:08   #4
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Neida, det er bare privatjeten jeg har droppet enn så lenge.

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-08, 16:22   #5
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Vi er bruker mindre penger nå enn før. Vi er begge i forholdsvis trygge jobber, men man vet jo aldri. Vi kjøpte hus i år og slet litt med å selge og fikk mindre enn hva vi hadde regnet med, det gjorde at vi hadde litt likviditetsproblemer tidligere i høst, men det er heldigvis bak oss nå. Det er helt i orden for privatøkonomien at rentene faller nå.

Gammel 12-12-08, 15:22   #6
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Vi har merket det grundig på huslånet som renta føk i været på. Nå tusler den jo rolig nedover igjen og vi klarer oss fint. Lavere bensinpriser merker vi mer, og er glade for det.
Ellers lever vi som vi pleier,men har utsatt bilkjøp med minst ett år til vi ser om vi våger oss på mer lån enn det vi har.
Sparepengene som min kjære hadde investert i aksjer kan vi se langt etter.

Gammel 12-12-08, 21:04   #7
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Paradoksalt nok ser det ut til at vi kommer til å få bedre råd på grunn av at renta går nedover igjen. Vi har trygge jobber begge to, og renter på huslånet er den største utgiften vi har.

Men jeg merker litt psykologisk at jeg er mer forsiktig med pengene.

Som jeg skulle skrevet det selv

Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:58.