Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Bør asylsøkere få oppholdstillatelse når de begår kriminelle handlinger?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-12-08, 17:22   #1
Ulvefar
I menneskeham

Ulvefar sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bør asylsøkene få oppholdstillatelse når de begår kriminelle handlinger?

Det kommer vel an på lovbruddet og hva man søker asyl for. Synes det er dobbeltmoral å straffe folk anderledes avhengig av hvilket land man kommer fra.

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Ulvefar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-08, 17:28   #2
Fargo
Hogger i stein

Fargo sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Fargo er populærFargo er populærFargo er populærFargo er populærFargo er populær
Standard

Jeg synes ikke lovbruddet skal ha innvirkning ut over det at lovbruddet blir pådømt. En asylsøker som får innvilket sin søknad vil jo bli flyktning, og da ha mulighet til opphold og arbeid. Om søknaden ikke blir innvilget, så mener jeg at de bør sendes ut - altså uavhengig av evt. lovbrudd. Egentlig synes jeg det er trasig at de ikke får jobbe mens de nå engang er her.

Fargo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-08, 17:46   #3
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ulvefar, her.

Det kommer vel an på lovbruddet og hva man søker asyl for. Synes det er dobbeltmoral å straffe folk anderledes avhengig av hvilket land man kommer fra.

Denne er jeg så enig i!

Gammel 13-12-08, 17:51   #4
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg synes det må være avhengig av alvorlighetsgraden av lovbruddet. Jeg er prinsipielt ikke noen tilhenger av å gi flykaprere eller terrorister oppholdstillatelse. Eller mordere eller voldtektsforbrytere.

Hva det enkelte land regner som alvorlige forbrytelser er jo veldig forskjellig da (jeg må bare avspore litt).

Ei venninne av meg jobbet i et ganske konservativt muslimsk land i midtøsten. Mannen hennes var så uheldig å vise fingeren til en mann under bilkjøring, og ble da arrestert for ærekrenkelser fordi mannens kone satt i bilen. Han risikerte flere måneder i fengsel, og de måtte bruke mange titusener på advokat. Mannen hennes var ikke muslim, og ville derfor ikke bli hørt i retten (sharialover).
Ting som er alminnelig akseptert i et land er altså en grov forbrytelse i et annet. Man må kunne gi litt slakk.

Svar med sitat
Gammel 14-12-08, 21:47   #5
Left
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Ulvefar, her.

Enig med Ulvefar.
Og samtidig så ser jeg at det må være beintøft å gå her og vente på en avgjørelse, som vil få så store konsekvenser for livet ditt.
Ikke at det er noen unnskyldning, men ja - jeg kan forstå at ting kan gå på tverke.

Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:37.