|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Juba Juba
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Helseteppe over vognen, et underlig fenomen?
Jeg pleier også å følge anbefalinger fra helsepersonell, men jeg har altså aldri fått noe informasjon om at det frarådes. Og det er det jo tydeligvis mange andre som ikke har også. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det er ganske nylig at de har begynt å ta tak i dette (det er jo også et relativt nytt fenomen), så det er nok ikke alle som gjør det nei. Om det er offentlige retningslinjer vet jeg ikke, det kan jo godt være, som du sier, noen helsesøstres kjepphest. Jeg og alle på min barselgruppe fikk denne beskjeden, og vi hadde forskjellige helsesøstre (riktignok på samme helsestasjon, så de har nok samme praksis). De lerde strides sikkert her også som overalt ellers.
|
|
|
#3 |
|
Juba Juba
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Helseteppe over vognen, et underlig fenomen?Jeg synes det er litt ubehagelig, for jeg brukte også helseteppe over kalesjen til begge mine barn. I god tro. Jeg husker da denne diskusjonen kom opp på NM så spurte jeg flere av mine venner om de hadde fått høre om at dette var farlig og ingen hadde det. I min barselgruppe var det motsatt av din, vi brukte tepper alle mann når ungene skulle sove. Jeg ser også at de fortsatt gjør det i flere barnehager i området. Nå er det jo over tre år siden Lillebror ble født, så det kan jo selvfølgelig hende at de har endret praksis og advarer mot å bruke helseteppe. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Nek er allrighte dyr
Hvor: nær Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg synes alvorlig talt ikke at det er ubehagelig å tenke på at jeg har brukt helseteppe på vogna for begge barna. For det første, så er de friske, levende og sunne idag, for det andre så brukte jeg hodet samtidig. Det vil si at det var lufting på sidene og teppet hang bare halveis ned. Det var også lufting i kalesjen. Sunn fornuft tilsier jo at barnet skal få luft og ikke bli pakket for godt inn, så det må alle passe på. Men å bruke helseteppe(les; ikke tette tepper) samtidig som man sørger for lufteluker og jevnlig sjekk av barn og vogn er etter min mening helt greit.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|