|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#42 |
Passiv
|
![]() Sv: Svarer dere på markedsundersøkelser?Nei, jeg gidder rett og slett ikke. |
![]() |
![]() |
#43 |
I menneskeham
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Svarer dere på markedsundersøkelser?Så klart jeg svarer på markedsundersøkelser! Ikke fordi de er så snille men tvert i mot: Når kapitalistene ringer og vil vite hva som som får folk til å kjøpe produktserien deres er det jo et poeng at også de som svarer "miljø 10, design 1" også gidder å svare...
![]() |
![]() |
#44 |
Gal kattedame
|
![]() Sv: Svarer dere på markedsundersøkelser?Ja, ganske ofte også. Synes det er helt ok, kun irriterende at de alltid ringer midt i middagen.
![]() |
#45 |
Hvor er hengekøyen!?
|
![]() Sv: Svarer dere på markedsundersøkelser?Svarer som regel ikke...
![]() |
#46 |
strikker
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Svarer dere på markedsundersøkelser?Som regel gjør jeg det. Jeg får også tilsendt undersøkelser på mail flere ganger i uka. |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Har ikke tittel
Medlem siden: Nov 2006
![]() Sv: Svarer dere på markedsundersøkelser?Nei, det gjør vi ikke. |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Svarer dere på markedsundersøkelser?Jeg får ikke lov til å svare (som regel) siden jeg jobber med sånt. Hvis de ringer, så svarer jeg hvis jeg får lov. Jeg vet jo hvor stor pris vi setter på at det kommer inn nok svar.
![]() |
![]() |
#50 |
Pulled back in
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Der
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Svarer dere på markedsundersøkelser?
Som forhenværende telefonterrorist for MMI kan jeg røpe at man slo ofte sammen en haug med undersøkelser. VG's partibarometer var fast gjest, samt en haug med private og offentlige bedrifter/foretak.
Propellen 2005 Stoikeren 2008 ![]() Sist redigert av Bada-Bing : 30-11-08 kl 10:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Live and let live
|
![]() Sv: Svarer dere på markedsundersøkelser?Før i tiden, når jeg var barnløs, så var jeg alltid skuffet når jeg ikke var "den yngste, eller eldste i familien" som de ville snakke med. Klart jeg ville svare. En telefonsamtale med bare fokus på meg og hva jeg likte og ikke.
![]() |
#52 |
-
Medlem siden: Oct 2006
Godt oppsummert. Og for å utdype et av eksemplene dine: For VGs, og andre mediebedrifters, del er jo faktisk partimålingene en viktig del av produktet de lever av å selge, så ved å svare på partimålingene deres bidrar man altså, gratis, til å øke verdien på VG for eierne. Jeg syns det er veldig synd at vi ikke har regler mot dette, men det er godt mulig det primært er inkompetanse og toskeskap, og ikke utstrakt korrupsjon, som er grunnen til at departementet ikke går inn for at man skal kunne reservere seg mot å bli plaget av kommersielle aktører på telefon. Helst burde det naturligvis bare være lov til å ringe etter å ha innhentet forhåndssamtykke, både for telefonsalg og reklame/markedsundersøkelser.
Jeg har hatt flere på mobiltelefonen i det siste, så det er mulig du får sjansen til å si din mening igjen snart du også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Mother of Dragons
|
Nemlig. Og det burde være mulig å reservere seg mot slike markedsundersøkelser også. I mellomtiden synes jeg at folk ikke skal svare på sånne samtaler, det er like mye det som er problemet som alle de som responderer på spam-mail på nettet.
![]() |
#54 |
Live and let live
|
![]() |
#55 |
Spoon2
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trøndelag
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Svarer dere på markedsundersøkelser?Tja, jeg svarer som regel på telefonen hvis jeg har tid, men hvis de kan sende det på mail så vil jeg heller det. Har vel stått på en sånn mailingliste en gang, og har vel ikke vært så flink til å svare der heller
![]() |
#56 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: I byen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Svarer dere på markedsundersøkelser?Nå ringte det nettopp en. Men jeg sitter på lesesalen og gidder ikke å løpe ut for å svare på markedsundersøkelser. |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Nybegynner
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Sarpsborg
![]() |
![]() Sv: Svarer dere på markedsundersøkelser?Det er bare morsomt å svare hvis de har litt interessante spørsmål. Men oftest er det bare svada! (For min del iallefall! :-P) |
![]() |
![]() |
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|