Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvem tenker du veldig ulikt fra på FP?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-12-08, 13:15   #1
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1275
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvem tenker du veldig ulikt fra på FP?

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Åja, dette er jeg veldig enig i. ( ) Det var faktisk noe av det fineste med å oppdage nettforum, at jeg fant folk som likte bøker jeg likte og som kjente til musikken "min" osv. Det er noe av det beste jeg har opplevd som voksen faktisk, det å møte mennesker med en like stor kulturinteresse som meg selv. Å finne ut at det fantes en hel gjeng som også var opptatt av kunst, litteratur og musikk osv. Det har ingenting med å like de riktige tingene eller snobberi å gjøre. Det har med felles interesser å gjøre.

Ja.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-08, 13:33   #2
Fargo
Hogger i stein

Fargo sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Fargo er populærFargo er populærFargo er populærFargo er populærFargo er populær
Standard

Jeg tilhører dem som faktisk mener det er en del gruppeorientering her på dette forumet. Jeg har vel også en følelse av at ofte er det dem som bryter ut av gruppeorienteringen, som blir korrigert - naturligvis på moderate måter.

Uten at jeg skal stå så hardt på det, så mener jeg også å ha sett tendenser til at de innenfor gruppen ikke opplever å bli korrigert som de utenfor gruppen. Og da mener jeg for samme tildragelsen. Jeg har en følelse av at korreksjonen går langs medlemsmassens antatte meningsmessige aritmetikk, men enn noe annet. Når jeg ser et "vi" brukt som argument av noen, så leser jeg gruppetenking. Det store "vi"-et mener jeg burde forbeholdes regenter, redaktører på lederplass og folk med bendelorm.

Selv mener jeg at De som beveger trådene, som rokker ved det vedtatte forumbildet, er dem som gir meg mest. Det er ikke dermed sagt at jeg er enig med dem, men jeg mener de tilfører forumet en unik verdi. Det ville blitt kjedelig og dødt om ikke noen en gang i blant ga meg bakoversveis.

En utpreget gruppetankegang vil ikke begeve forumet andre steder hen enn inn i konformitetens trygge havn. Jeg sier ikke at det er hva som skjer, men påpeker at i enden av gruppetankegangen finnes det et massenes diktatur som ender i en motreaksjon.

Og da er jeg ved kjernen av mitt argument. Jeg var av den oppfatning av at Foreldreportalen oppsto som en motreaksjon til et annet forums måte å møte meningsbrytninger på.

Sist redigert av Fargo : 19-12-08 kl 13:42.
Fargo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-08, 13:54   #3
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fargo, her.

Jeg tilhører dem som faktisk mener det er en del gruppeorientering her på dette forumet.

Jeg syns ikke du har et godt nok grunnlag for å uttale deg om dette etter en måneds medlemsskap.

Gammel 19-12-08, 14:07   #4
Fargo
Hogger i stein

Fargo sin avatar

Fargo er populærFargo er populærFargo er populærFargo er populærFargo er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Jeg syns ikke du har et godt nok grunnlag for å uttale deg om dette etter en måneds medlemsskap.

Jeg uttaler meg om mitt syn, og det gjør du også.

Gammel 19-12-08, 14:10   #5
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg uttaler meg om mitt syn, og det gjør du også.

Likevel, du har ikke GRUNNLAGET for å komme med slike antydninger. Er det så jævlig vanskelig å forstå? En måned og plutselig vet du alt om alle og kan komme med slik idioti? Søppelsnakk.

Gammel 19-12-08, 14:15   #6
Kråka

Kråka sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Kråka er litt kulKråka er litt kulKråka er litt kul
Standard

Likevel, du har ikke GRUNNLAGET for å komme med slike antydninger. Er det så jævlig vanskelig å forstå? En måned og plutselig vet du alt om alle og kan komme med slik idioti? Søppelsnakk.

Fargo kan jo ha vært gjest og lest mye her før han regget seg.

Kråka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-08, 14:16   #7
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av macy, her.

Fargo kan jo ha vært gjest og lest mye her før han regget seg.

Ja, gjester ser SÅ mye av hele forumet.

Gammel 19-12-08, 14:55   #8
bina
Ustabil

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

På seg selv kjenner man andre?

Hvordan kan du vite at ikke Fargo har vært her før? Fulgt med fra sidelinjen? Byttet nick? Hva som helst?

Idioti er idioti uansett hvor lenge man har vært medlem. :sjeldent diplomatisk:

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-08, 14:59   #9
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

På seg selv kjenner man andre?

Hvordan kan du vite at ikke Fargo har vært her før? Fulgt med fra sidelinjen? Byttet nick? Hva som helst?

Fargo skrev litt om det i presentasjonen sin da han kom.

Svar med sitat
Gammel 20-12-08, 06:02   #10
Fargo
Hogger i stein

Fargo sin avatar

Standard

Ble du provosert av det jeg skrev? I tilfelle, kjenn på hvorfor. Din holdning er at jeg er for fersk. Jeg forstår det, men når er jeg gammel nok?

Gammel 19-12-08, 16:35   #11
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tilhører dem som faktisk mener det er en del gruppeorientering her på dette forumet. Jeg har vel også en følelse av at ofte er det dem som bryter ut av gruppeorienteringen, som blir korrigert - naturligvis på moderate måter.

Jeg opplever at det største skillet går mellom de som kjenner hverandre og de som ikke kjenner hverandre (som forumbrukere). Brukere som er «velkjent» slipper unna med mer, siden det er så lett å tenke «åh, det der er bare så typisk Midim Mam», og ikke gidder å «korrigere» før det er strekt enda litt lengre enn hva en mindre kjent bruker blir arrestert på. Likedan kan ferske brukere som arresterer eller delvis misoppfatter erfarne brukere bli møtt med vel mye motbør, siden så mange mye lettere skjønner hva den erfarne brukeren egentlig mente, eller bare mener at «alle må skjønne at Skrommorn bare er slik».

Disclaimer: Enhver likhet mellom navnene over og eksisterende brukere som sikkert helt fint tåler å bli brukt som eksempler er selvsagt kun tilfeldigheter. Ikke på noen måte tenkte forfatteren på Madam Mim og Skremmern, for eksempel. Helt tatt ut av lufta. Jajamennsann!

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-08, 16:43   #12
ullmor
... med mjuke pigger...

ullmor sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
ullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Jeg opplever at det største skillet går mellom de som kjenner hverandre og de som ikke kjenner hverandre (som forumbrukere). Brukere som er «velkjent» slipper unna med mer, siden det er så lett å tenke «åh, det der er bare så typisk Midim Mam», og ikke gidder å «korrigere» før det er strekt enda litt lengre enn hva en mindre kjent bruker blir arrestert på. Likedan kan ferske brukere som arresterer eller delvis misoppfatter erfarne brukere bli møtt med vel mye motbør, siden så mange mye lettere skjønner hva den erfarne brukeren egentlig mente, eller bare mener at «alle må skjønne at Skrommorn bare er slik».
[size=1]

Det du skriver her var litt av poenget mitt da jeg startet tråden om FP som venninneklubb for noen måneder siden.

Gammel 19-12-08, 19:18   #13
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror det er mange jeg tenker ulikt fra på FP.

For min del tror jeg det går veldig på personligheten min, jeg er veldig løsningsorientert. For meg betyr sluttresultatet veldig mye, prosessen i mindre grad. Det betyr ikke at jeg synes de eksprimentene tyskerne gjorde på jødene under 2 verdenskrig var OK, men jeg synes det er helt fint å faktisk bruke resultatene til noe nyttig. På samme måte synes jeg at at teorier som er feil er feil, samme hvor kløktig vedkommende som har tenkt de var, eller hvor fine de er og passende inn i mitt verdensbilde. Det er det samme for meg om teorien går ut på aliens står bak eller om det er mennesker. Feil er feil. På samme måten er rett rett for meg. For meg betyr det ingenting at Tesla trodde at vi ble overvåket av romvesner fra Mars. Det han fant ut er riktig (nei, ikke den biten med marsboere, det andre). Man må knuse noen egg for å lage en omelett. Så snart man begynner å gjøre noe gjør man også noe feil.

Jeg erger meg også veldig over dobbeltmoral. Og med dobbeltmoral mener jeg at folk synes ting er OK når de gjør det, men ikke OK når andre gjør det. Et typisk eksempel her i tråden er at folk er "på" Electronica fordi hun overdrev (en type kommunikasjon som jeg er veldig vant med og som jeg veldig lett "spotter"). Og at hun ikke må skrive slike ting hvis hun ikke mener det, fordi "man må forholde seg til hva hun skriver". Disse samme folkene synes derimot at ironi er flott! Jaha? Ja, for da skriver man jo akkurat hva man mener? Og hvis folk misforstår, da, ja da er det bare å himle med øyne og sukke over de som ikke forstår språkets finurligheter .... Selv er jeg ikke vant til ironi, jeg er rett og slett vokst opp i et klasselag hvor ironi aldri ble brukt, og har ikke fått "det inn med morsmelken". Men jeg synes alikevel det er fint at andre bruker ironi, og skjønner at andre har glede av det og aksepterer faktisk at det av og til betyr at man misforstår andre. (Og hvis de sier jeg har misforstått dem, så aksepterer jeg det. Skulle bare mangle.)

Gammel 19-12-08, 20:14   #14
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Oi, nå har det kommet veldig mange ting jeg egentlig klør etter å svare på, men det får være måte på, tror jeg. Får heller ta tak i noe fra de nyeste innleggene.

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Jeg erger meg også veldig over dobbeltmoral. Og med dobbeltmoral mener jeg at folk synes ting er OK når de gjør det, men ikke OK når andre gjør det. Et typisk eksempel her i tråden er at folk er "på" Electronica fordi hun overdrev (en type kommunikasjon som jeg er veldig vant med og som jeg veldig lett "spotter"). Og at hun ikke må skrive slike ting hvis hun ikke mener det, fordi "man må forholde seg til hva hun skriver". Disse samme folkene synes derimot at ironi er flott!

Denne reagerer jeg litt på, him, ikke så mye fordi du kaller meg dobbeltmoralsk, men fordi jeg synes du misforstod meg. (Og det er jeg som kjent ikke så glad i. ) Det var jo jeg som sa det med å forholde seg til det Electronica skriver, og jeg sa for det første ikke at hun ikke "må" overdrive og skrive slike ting dersom hun ikke mener dem. Derimot presiserte jeg flere ganger at det jeg reagerte på, var holdningen jeg leste inn i det hun sa, og jeg prøvde å være så tydelig som mulig på hvordan jeg leste henne, nettopp slik at hun skulle ha muligheten til å korrigere dersom jeg leste henne feil. Og ut fra de svarene som har kommet, har hun ikke protestert på tolkningen min, men heller bekreftet den i det meste hun har skrevet, så jeg skjønner ærlig talt ikke hva det er du kritiserer meg for. Jeg synes ironi er flott, ja, men jeg synes aller mest det er bra å forstå hva den man snakker med mener å si, og jeg har definitivt prøvd å være sikker på at jeg forstod Electronica riktig i denne tråden (nettopp fordi jeg reagerte såpass negativt på det hun skrev).

Gammel 19-12-08, 17:27   #15
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Ikke på noen måte tenkte forfatteren på Madam Mim og Skremmern, for eksempel. Helt tatt ut av lufta. Jajamennsann![/size]

Ja, jøss.

Jeg er på linje med Esme og co. For det første forundrer det meg at man kan sette et visst antall barn som ultimatum. Grunnen til det er at jeg får inntrykk av at barn nærmest kan bestilles, og sånn fungerer jo verden dessverre ikke. Hva om man skilles på grunn av uenighet om antall barn, og så finner man seg en ny mann som er steril? Forlater man denne og går videre på jakt da? Hva med de barna man har, vil det være til deres fordel at familien oppløses?

Apropos dette med kjønn og ønske om barn, så må jeg si at jeg overraskes over at SG og MIKE dras inn som et argument for at det oftest er mannen som setter foten ned. Jeg trodde det var et enormt flertall av kvinner på SG, dessuten er det vel logisk at det er de som faktisk ønsker seg barn som befinner seg der inne. Ikke de som ikke ønsker seg barn.

Gammel 19-12-08, 17:42   #16
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hadde skrevet et langt innlegg, men ble logget ut....
Får ta kortversjonen. Enig med Esme, Irma, Lykken og de andre. Det er vanskelig å lage en "kontrakt" på hvor mange barn man skal ha og forvente at det skal holde. De færreste av oss var vel klar over hvordan det var å bli mor/far før vi faktisk ble det. Jeg synes det er verre å tvinge noen som har ett/to/tre barn til å få ett til, enn det er å nekte noen det samme.

Ang. gruppetemaet. Jeg ser tydelig at det eksiterer grupper her inne, men synes ikke det er så rart. Mange har jo vært med siden starten og kjenner hverandre fra enda lengre tilbake. Å hevde at disse gruppene ikke finnes, det synes jeg er litt rart.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
grupper, konservativ, rødstrømper

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:23.