Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Nøstebarn

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-12-08, 18:33   #11
Hobbes
Snikende tiger

Hobbes sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 232
Hobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Nøstebarn

Opprinnelig lagt inn av anjacobsen, her.

Alle sin smak og sine preferanser - og heldigvis er vi ulike... Når det gjelder Nøstebarn-garn kommer jeg ALDRI til å bli en tilhenger. Greit at det er varmt, men det er jo ull i seg selv! Jeg har strikket fra tiden på barneskolen, og har prøvd mange produsenters garn - nå også Nøstebarn !!! Garnet henger igjen på pinnene, det blir ujevnt og hullete samme hvilke pinner jeg bruker (Prym, Drops eller KnitPicks)!!! Ikke advares det i mot at man må skylle opp det ferdige strikketøyet opptil 4 ganger før man får bort ujevnhetene heller... Hvilken strikker har tålmodighet til å vente på at plagget skal tørke 4 - FIRE - ganger før man er ferdig. Skal man ha flere farger på et lite plagg må man i tillegg kjøpe hesper på 100 gram av hver farge - for kanskje å bruke 15-20 gram... Det blir fort veldig dyre plagg som kun brukes kort tid. Heldigvis har det kommet ut bøker med oppskriftene, kjøp heller en bok og finn garn med samme strikkefasthet!

Man kan lese her, så du trenger sikkert ikke poste akkurat det samme innlegget to ganger.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:10.