Sv: "Faen" ikke stygt lenger?
Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.
Nei, det er en undersøkelse av oslomålet. Det er ikke ment som en konklusjon som skal gjelde hele landet, men fordi oslomålet har så stor prestisje, er det nok en ganske god indikasjon.
Fenomenet med nordlendinger og banning viser jo veldig godt det jeg har snakket om før i tråden: Nordlendinger banner mer fordi flertallet av nordlendinger er "enige" om at en del av banneordene er mildere enn det resten av landet synes. (Jeg vet ikke akkurat hvor bannegrensa går geografisk. Høres ut som et morsomt forskningsprosjekt.) Men som du sier, har dere selvfølgelig noen skikkelig saftige gloser å ty til når de virkelig store følelsene skal ut, dere også. 
Okei. Jeg leste ikke linken, bare tråden. 
Jeg tror bannegrensa går ganske langt sør. Jeg opplevde ikke noe problem med å bo i Trondheim for å si det sånn, men alle mine sommerferier i Son har vært slitsomme, ettersom jeg måtte passe språket mitt noe veldig. Husker veldig godt at jeg som 14-åring fikk rare blikk fra LaCoste-guttene da det datt ut et lite "satan".