|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Off the map.
|
Sv: Den store juleribbetråden
vi har det alltid sånn. Jeg er helt enig med deg. Skjelvende hvite ribbebiter ser ikke godt ut.
|
|
|
#2 |
|
Ute på tur
|
Sv: Den store juleribbetrådenLurer på om svigermor forventer at jeg skal stå for ribbestekingen i år?
|
|
|
#3 |
|
Passiv
|
Sv: Den store juleribbetrådenVi kjøper tynnribbe hos slakteren i morgen og tilbereder etter oppskriften på www.matprat.no. Det blir perfekt resultat hver gang. |
|
|
|
#4 |
|
Epikur
|
Del rosenkålene i to og stek de med bacon i smør. Plutseig smaker rosenkål nøtteaktig og deilig, og ikke promp.
|
|
|
#5 |
|
Fortynnet
|
Sv: Den store juleribbetrådenJeg så en rosenkål-oppskrift på Nigellas jul i går, som så veldig god ut. Det var med kastanjer, pancetta og marsala og enda noe til. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
trøtt
|
Vi skal lage ribbe på den måten i år. Vi har bare feiret jul hjemme en gang tidligere og da stekte vi den hel. Hos svigers får vi den slik som dere beskriver og det er mye bedre.
Takk for tipset! Kanskje jeg prøver dette i år.
|
![]() |
| Emneord |
| julemat, julemiddag, juleribbe, sprø svor, svineribbe, tilbehør |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|