Sv: Snåsamannen
Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.
Hm. Hva mener du her? At dette med å være klarsynt og healer er noe man kommer til å se mer av fordi mennesker blir mer og mer intelligente, eller at man går med på at andre er klarsynte fordi mennesker blir mer og mer intelligente?
Jeg lurer fortsatt på hva du mente.
Mener du at folk generelt tror mer og mer på klarsynthet nå enn tidligere? I såfall henger jo ikke det på greip.
Jeg tror definitivt at folk er mer åpne for at mennesker kan være klarsynte, at det faktisk finnes hus som har urolige sjeler som "går igjen", at enkelte har helbredende evner eller kan gi healing etc.
Det har vel vært slik i tusener av år, men man har ikke våget snakke om det av mange årsaker. Det var jo også en tid der man kunne bli brent på bålet om man hadde overnaturlige evner o.l. Kanskje evnene/troen har blitt undertrykket i mange år, og nå i langt større grad opplever "legalisering". Da tenker jeg også på dokumentar/underholdningsprogrammer som "Åndenes Makt", "Fornemmelse for Mord" og dokumentarserien om Lisa Williams som får kontakt med menneskers avdøde kjære.
Men tiden vi lever, preget av mye elendighet i verden (klima/finans/uro) - mennesket stiller jevnlig de store spørsmålene. Mange finner ikke nok tillit i de forskjellige religionene, informasjonen evt skolemedisinen, og søker etter mer. Industritiden, informasjonssamfunnet - massemedier har påvirket oss sterkt. Vi har tilgang til all slags kunnskap, og "alt" kan forklares og bevises. Jeg tror mennesket utvikler sin intelligens ved å gå opp til et høyere nivå. Kanskje man kan kalle det å utvikle sin 6. sans.
Jeg syns det er vanskelig å sette ord på dette - håper jeg fikk forklart meg sånn noenlunde nå.