Sv: Snåsamannen
Jeg tror på han. Og skjønner ikke selv at andre ikke kan tro. Særlig ikke når det gjelder slike som han som igjennom et langt liv aldri har tatt betaling, og har hjulpet så mange. Her i Trøndelag er vet vel knapt nok noen som ikke har hørt om han, eller om noen som har vært hos han. Hvorfor skulle så mange dratt til han om han ikke hadde vært ekte?
Min far har også vært hos han, han har hatt hodepine i alle år, mange ganger i uken uten at noen har funnet noe galt. Det er knapt noe han ikke har prøvd, eller noen undersøkelse han ikke har vært igjennom. Etter et besøk hos denne mannen fikk han hodepine bare en gang i uka. Det er jo litt rart da? At det skal hjelpe når ingenting annet hjelper? Placebo har ikke funket på min far når han har vært med i undersøkelser på sykehuset tidligere, så jeg tror ikke det kan være det heller. Nå kom riktignok hodepinen tilbake etter en periode, og Jordalf sa han måtte komme tilbake en gang til. Det har selvfølgelig ikke min far fått seg til å gjøre.
Det jeg syns er litt usmakelig er at noen medier på en måte henger han ut som humbug uten å være profesjonelt kritisk til det. Jeg syns at en så gammel mann som har gjort så mye godt i livet kan få litt ære og anerkjennelse på sine gamle dager. Selvfølgelig mener jeg at det skal kunne bli stilt kritiske spørsmål, det er ikke det. Jeg syns bare mannen fortjener litt anerkjennelse for å ha brukt hele sitt liv på andre.