|
|||||||
| Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
saftig
|
Sv: Er althorn stemt i ess?Nå har jeg akkurat snakket med læreren, og det var utelukket å transponere pianostemmen. Det skal nemlig også stemme med noen pinner stemt i C. Klarer ikke hornisten stemmen sin, så finner vi på en understemme til ham.
|
|
|
#2 |
|
Fru Jacobsen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er althorn stemt i ess?Ja det er klart at det blir litt vanskelig å stemme om pinnene
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Epikur
|
Sv: Er althorn stemt i ess?
Er pinner stemt i c?????
|
|
|
#5 |
|
Fru Jacobsen
Sv: Er althorn stemt i ess?Det er neppe Claves (slike pinner man slår mot hverandre) Kanskje er det slike enkelttoner fra marimba eller noe annet orf-aktige greier. Slike klokkespill for barn er ofte kun C-durskala |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Epikur
|
Det tror jeg med all respekt er bare piss. Du har spilt i korps, husker du at perkusjonistene hadde pinner i samtlige tonearter? Ikke? Nei, fordi dette er bare tull.
|
|
|
#7 |
|
saftig
|
Sv: Er althorn stemt i ess?Jeg aner jo ikke hva slags pinner hun snakket om. Kanskje det er klangstaver hun mener? Dama er bittelitt rar, da. Hun omtalte for eksempel et av de andre barna som "smittevenn". Familien hennes er Smiths Venner. Jeg har aldri før snakket med denne læreren før igår.
|
|
|
#8 |
|
Epikur
|
Men klangstaver fins da i alle mulige toner?
|
|
|
#9 |
|
Fru Jacobsen
Sv: Er althorn stemt i ess?Saken er nok den at dama ikke klarer å spille julesangen i annen toneart enn C-dur selv, tenker jeg |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|