|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
saftig
|
Sv: Ta med skolebarn på lang reise - miste skoleplass?Det er sånn at barnet må skrives ut av skolen om man skal ha lengre fravær - det er hva jeg har skjønt, en formalitet. Jeg kan ikke tro at det virkelig stemmer at man ikke får plassen tilbake etter endt reise.
|
|
|
#2 |
|
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ta med skolebarn på lang reise - miste skoleplass?Her fungerer det sånn at man selvsagt får komme tilbake i samme klasse hvis det er plass. Men skolen kan ikke garantere det; i teorien kan det komme andre, nye barn inn i klassen i mellomtida og fylle den opp, sånn at den som har vært borte må plasseres i en annen klasse. Derfor vil de heller ikke love noe, selv om de gjør det de kan for å finne plass i den opprinnelige klassen.
|
|
|
#3 |
|
Superaktiv
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ta med skolebarn på lang reise - miste skoleplass?Formelt sett er regelen slik i Oslo ja. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
padawan
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ta med skolebarn på lang reise - miste skoleplass?
Jo, i Oslo kan man miste plassen. En jente i min sønns klasse måtte begynne på en annen skole etter et år i utlandet.
|
|
|
#5 |
|
saftig
|
Sv: Ta med skolebarn på lang reise - miste skoleplass?
Ja, er du et år borte skjønner jeg at de ikke kan holde av plassen hvis noen andre trenger den. Men om man er borte en kort periode (mer enn de to ukene) så bør det kunne gå an å utøve sunt bondevett.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|