|
|||||||
| Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#22 |
|
Livsnyter
|
Sv: Et hjertesukkJa det hadde vært noe det! Drømmer om det samme selv. Er så lei av å gjenta meg selv til det dødelige, og det er nok mann og barn også. |
|
|
|
|
|
#23 |
|
Pauset
|
Sv: Et hjertesukkMen altså.. hvorfor har vi rett til å diktere hvordan ting skal være hjemme? Greit nok om mennene ikke bidrar, men om de gjør det, og lar oss sove lenge noen dager også... skjønner ikke jeg altså. Man har ikke veto på hva som er viktig og rett, har man vel? |
|
|
|
|
|
#24 |
|
Live and let live
|
Sv: Et hjertesukk
Nå er du langt på siden av det jeg snakker om hvertfall. Jeg gir beskjeder om at TV eller datamaskin skal av når den tilmålte tiden som vi på forhånd har avtalt er over, eller om at de skal kle på seg når vi skal gå for å rekke noe, eller at det skal ryddes før leggetid, at mat må spises før vi skal gå slik at vi ikke går uten mat i kroppen, at det skal tisses før vi går slik at det ikke blir hyling og grining om akutt tissetrang etter 10 min. i bilen og slike ting som er mitt ansvar som forelder å passe på, og som må til for å få hverdagen til å gå rundt. (Og at folk må stå opp hvis vi skal rekke avtalen, eller det vi har planlagt å gjøre.)
|
|
|
#26 |
|
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hos meg har det ikke me diktering å gjøre. Det har med å få gjort leksene før man legger seg, henge opp sin egen jakke på knagg, ta matboks ut av sekken, ta tallerken av bordet etter at man har spist, skru av data eller tv når tilmålt tid er ute, komme når man får beskjed om at middagen er klar, ja og mange andre ting i den gata der. Og jeg snakker om ungene, ikke mannen. Han får pinnadø ta ansvar for seg selv. Han er voksen. |
|
|
|
|
|
#27 |
|
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg også, og jeg tviler på at tenårene blir enklere. Etter hva mine elever og deres foreldre forteller, blir det ikke det. |
|
|
|
|
|
#30 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Et hjertesukkI jula har vi hatt en ordning som har fungert ok, ift det å stå opp. Annen hver dag får en sove lenger. Og den som får sove lenger er den som står opp om natta hvis (når) barna våkner.
|
|
|
#31 |
|
Pauset
|
Sv: Et hjertesukkJeg var på et seminar en gang. Det var Senter for adferdsforskning som hadde en representant som holdt foredrag. Han fortalte hvor mange beskjeder et barn skal forholde seg til hver dag. Det var utrolig mange beskjeder. Men som foreldre skal vi ha ting gjort og da må vi gi beskjeder. |
|
|
|
|
|
#32 |
|
Erfaren nok
|
Jeg kommer nok til å få noen prakteksemplar av noen tenåringer.
|
|
|
#33 |
|
Live and let live
|
Så må man først mase for å få øyekontakt, og så er man like langt.
|
|
|
#35 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Et hjertesukkJeg blir forresten pottesur om vi har en avtale om noe, og den ikke overholdes.
|
|
|
#39 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Et hjertesukkCluet er å ha så liten leilighet at folk ikke har noe valg når det gjelder å overhøre en.
|
|
|
#40 |
|
Pauset
|
|
|
|
|