Sv: Konfirmasjonsforberedelser – hva må jeg huske?
Sånn for å ta utgangspunkt i 007s liste ...
- Gjester. Hvem skal inviteres? Må ta en prat med sønn og eksmann snart for å lage den endelige listen.
- Kjøpe invitasjoner eller lage? Siden mange av gjestene kommer fra England, er det vel best å lage selv, slik at vi kan lage i både engelsk og norsk versjon. Finnes det noen maler for dette på nett, eller er det "fint nok" om man mekker noe sjæl?
- Sang? Tale? PP med bilder og lyd? Sanger blir det ikke! Banna bein! Jeg skal be faren om å holde tale. Jeg ønsker å vise bilder, så det må vi få ordnet.
- Mat. Lage selv? Bestille? Hva trenger en? Konfirmanten ønsker japansk mat, så vi har et kompromiss om at vi skal vanlig koldtbord med noe japansk mat. Så vi må finne en japansk caterer. Jeg kommer ikke til å lage noe selv. Så vi må prøve å finne et godt catering-firma.
- Dessert Også fra caterer. Får høre med guttungen hva han ønsker.
- Kaker. Hvor mange? Krensekake? (Husk pynt) Jeg får hjelp til å bake. Muligens bestille marsipankake.
- Bordet: Farge? Blomster? Servietter? Duk? Annen pynt? Får høre hva konfirmanten vil ha.
- Hva finnes i lokalet og hva må du skaffe selv? Det må jeg sjekke, ja.
- Bordplassering? Hvordan er bordene? Småbord? Langbord? Iiik, finnes det regler for bordplasseringen? Og hva i så fall regelen?
- Antrekk til konfirmant og familien Hvor kjøper man konfirmasjonsdresser for tiden?
- Kommer gjester langveisfra? Hvor skal de evt. overnatte? Jeg jobber med saken.
- Fotograf? Private bilder? (Evt. bilde til takkekort?) Vi har flinke fotografer blant gjestene. Kanskje det holder? Eller et det et must med fotografbilde?
- Gave Han får tur til Tokyo med meg og mannen min sommeren 2010.
- Fotoalbum? Mange lager album til barna fra babytiden og frem til konfirmasjon Kanskje det, ja. God ide!