Sv: Mengder mat og vekt
Jeg spiser ganske mye mat og har nå en BMI på 19. Jeg ammer nå så etter ammeperioden går den nok litt opp igjen. På mitt tyngste hadde jeg bmi på 21.
Jeg kan ikke fatte hvordan folk kan spise ett eller to knekkebrød og bli mette av det. Jeg begynner å kjenne at jeg har spist litt etter 4 stk, for å bli ordentlig mett må jeg spise minst 6 stk. Står jeg opp tidlig og spiser frokost så orker jeg kanskje ikke mer enn 2 brødskiver, men som regel spiser jeg 3, noen ganger flere. Ett rundstykke er en vits, man kan da ikke bli mett på det?
Siden kyllingfilet blir tatt opp som et eksempel her så kan jeg si at jeg spiser som regel 1, men spiser da mye grønnsaker ved siden av. Nå som jeg ammer må jeg nok opp i 2 fileter siden lille reagerer på mange av grønnsakene og da kan jeg ikke spise meg mett på det. Jeg spiser også masse saus.
Jeg drikker svært sjelden sukkerholdig drikke. Jeg spiser ikke mye godter, men i perioder spiser jeg litt hver dag. Jeg kan spise 2 ruter sjokolade og være fornøyd med det. 5 ting med smågodt kan også være nok til at jeg blir fornøyd. Noen ganger spiser jeg mer, men da blir jeg ofte dårlig.
Jeg tror ikke jeg spiser mindre mat enn de jeg kjenner som veier mer enn meg, jeg tror nok heller jeg spiser mer. Det kan jo hende de spiser mer godter? Jeg vet ikke, jeg har ikke spurt og jeg legger ikke akkurat så mye merke til hva andre spiser hvis ikke det avviker enormt fra hva jeg selv gjør. Jeg har ei venninne som er veldig tynn og hun spiser store mengder godter og kaker, hun har en enorm forbrenning.