|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
En som trener
|
Sv: Ville du tatt med barna på politiske demonstrasjoner?
Da bruker man jo barna for å oppnå noe (og i dette tilfellet; med det det innebærer av risiki) og det synes jeg er forkastelig. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
I menneskeham
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Den "det er forkalstelig" kommentaren din synes jeg hørtes veldig lettvint ut. Hvis greia var at man ville oppnå noe for egen vinnings skyld ville jeg nok ha lettere for å se det. Hvis du i tillegg ser mitt andre innlegg hvor jeg poengterer at det ikke er noen målbar risiko ved å ta med barn på en slik demonstrasjon sålenge man styrer unna de fire kvadratmeterene som filmes av nyhetene så er jeg dypt uenig. Ved å vise at "se, vi har så fredelige hensikter at selv vi som har med hele familien ikke nøler med å møte opp" er det jo nettopp vold man hjelper til å unngå. Hadde vi trodd det var risikabelt ville vi selvsagt ikke hatt med ungene.
|
|
|
|
#3 |
|
En som trener
|
Uavhengig av sikkerhetsvurderingene, synes jeg uansett det er feil å bruke barna for å ikke la de voldelige demonstrantene "vinne". |
|
|
|
|
|
#4 |
|
I menneskeham
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Da er vi uenige der, og jeg tror (håper) vi har ulike assosiasjoner til det å bruke noen til noe. Hvis noen vil "bruke" meg til noe som jeg synes er spennende å være med på, ikke er farlig eller skadelig for meg, og gavner noen jeg har sympati for (og barn evner å ha sympati for andre barn som har det vanselig) så har de herved klarsignal.
|
|
|
|
#5 |
|
En som trener
|
Jo, men du er voksen! Du kan vurdere en situasjon og nettopp gi et klarsignal! Det kan ikke barn, derfor synes ikke barn skal brukes til å få frem politiske budskap. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Usedvanlig begavet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Jeg hadde _ikke_ gjort det i dag. Tror ellers jeg måtte vurdert fra sak til sak.
|
|
|
#7 |
|
Har fått nytt nick
|
Sv: Ville du tatt med barna på politiske demonstrasjoner?Ja. På samme måte som jeg tar dem med i 1.Mai tog. Jeg tror ikke det lar seg gjøre (eller er ønskelig) å oppdra barn hel nøytralt i forhold til holdninger. Klart de farges av våre holdnnger og verdier. Det utelukker ikke at vi er opptatt av at de skal være bevisste i forhold til de holdningene de har og ta egne valg. Sist redigert av MsM : 10-01-09 kl 23:38. |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|