Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Vondt i ryggen og fornøyd med Tempur-madrass?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-01-09, 19:15   #1
DM
Live and let live

DM sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vondt i ryggen og fornøyd med Tempur-madrass?

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

En overmadrass fra Tempur vil vel aldri kunne oppveie selve madrassen? Med mindre man er lett som en fjær?

Jeg veide vel ca 40 kg når vi kjøpte den. Jeg ønsker meg en hel tempurseng, men det koster jo en del, og da er det bedre med en overmadrass enn ingenting.

Gammel 10-01-09, 19:18   #2
Ulvefar
I menneskeham

Ulvefar sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Veldig fornøyd! Acsas rygg trenger myke senger, mens min trives best rett på gulvet. Med dobbel tempur-madrass har vi faktisk en seng som fungerer for oss begge!
Anbefales til alt annet enn turbruk, til tross for prisen.

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Ulvefar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-09, 19:37   #3
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

LilleT: Hvor?

Opprinnelig lagt inn av Ulvefar, her.

Hæ?

Gammel 10-01-09, 19:47   #4
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

DM: Beklager. Det var nok ønsketenkning fra min side. Minus 15-20 % på alle Tempur-produkter står det jo.

http://www.tempur.no/

Gammel 10-01-09, 19:50   #5
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv

Gerbera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Gerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de fleste
Standard

Tempurmadrassen består av høykvalitetsskum, og tempurmaterialet på toppen, så om du allerede har gode madrasser og kunne tenke deg å prøve, holder det med bare overmadrassen, det er like tykt tempurmateriale i den, som i selve madrassen. :har solgt tempurprodukter:

Trenger du uansett ny madrass, kan det lønne seg å kjøpe hele madrassen.

Jeg har overmadrassen, og hadde ikke klart meg gjennom de siste månedene av begge graviditetene uten den.
Nå bruker jeg den ikke, men hadde jeg hatt den i 90 cm og ikke 75, så skulle jeg hatt den i senga.

Gammel 10-01-09, 20:07   #6
Ulvefar
I menneskeham

Ulvefar sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av DM, her.

Hæ?

Jeg mente bare at Tempur er styggdyrt, og at er kjent for å ha en egenvekt som bly bare litt mer uhåndterlig og for å ikke kunne brettes uten skade, så som liggeunderlag på telttur er det nok et spektakulært dårlig valg. Men i alle andre henseende er det et glitrende madrassmateriale som jeg anbefaler på det varmeste i alle senger som står stort sett i fred. Burde jeg ha lest tråden?

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Ulvefar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-09, 20:11   #7
Skytte

Skytte sin avatar

Blogginnlegg: 105
Skytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ulvefar, her.

Veldig fornøyd! Acsas rygg trenger myke senger, mens min trives best rett på gulvet. Med dobbel tempur-madrass har vi faktisk en seng som fungerer for oss begge!

Det er sånn vi har det her hjemme. Tror hoftebredde også har mye å si i tillegg til vekt.

Vi må definitivt få kjøpt oss ny seng. Rammemadrassene vi har nå er for myke for mannen og for harde for meg. Det til tross for at han ligger på den faste siden og jeg på den "myke".

Skytte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-09, 20:15   #8
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skytte, her.

Tror hoftebredde også har mye å si i tillegg til vekt.

Hvorfor det? :nysgjerrig:

Er det noen som vet hva slags madrasser det er vanlig å ha på "moderne" hotell?

Gammel 10-01-09, 20:16   #9
Pelen

Pelen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av LilleT, her.

Ikke mer enn at de som regel er for harde for meg og mannen.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-09, 20:42   #10
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

*skriver overmadrass på ønskelisten*

Har tenkt på det lenge om vi skal begynne å spare til tempurmadrass. Jeg sliter med bekken og mannen med prolaps. Akkurat nå ligger vi på noen 12 år gamle madrasser. De er bedre en sengen fra jysk vi hadde, men ikke spesielt gode.

På slutten av graviditeten gikk jeg annen hver dag til fysioterapi og ble ofte liggende en stund etter massasjen bare for å slappe av litt på tempuren.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-09, 20:47   #11
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Standard

Takk for innspill!

Jeg synes dette med madrassvalg er ekstremt vanskelig! Det er jo en voldsom investering, og man kan da ikke få kjent godt nok etter om det er riktig madrass ved å prøveligge i butikken.

Gammel 10-01-09, 22:30   #12
Skytte

Skytte sin avatar

Blogginnlegg: 105
Skytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av LilleT, her.

Jeg vet ikke altså, men jeg ser for meg at jeg får en unormal "knekk" i ryggsøylen når jeg ligger på en for hard madrass i og med at jeg rimelig bred over hoftene. Mannen vil få tilsvarende unormal liggestilling for ryggen med smale hofter/myk seng.

Skytte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-09, 22:35   #13
Pelen

Pelen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har IKEA på hytten og de er mye bedre enn hva vi trodde før vi testet.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-09, 20:16   #14
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Vondt i ryggen og fornøyd med Tempur-madrass?

Jeg har vanlig seng med tempur overmadrass og er veldig fornøyd med det. Jeg kjenner veldig stor forskjell når jeg sover andre steder som ikke har tempur.

Jepp, vi også. Min trøblete rygg tåler dårlig å sove borte, er helt avhengig av tempuren. Pute har jeg også, og den er også en lifesaver.
Ikke bare rygg forresten, både rygg, nakke og skuldre har godt av tempurovermadrassen og puten.

Jeg ante ikke at det fantes reisetempurpute, det må jeg ha meg!

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-09, 11:16   #15
atlped
Nybegynner

Medlem siden: Jan 2009
atlped er den lykkelige mottaker av konstruktiv kritikk
Standard

Jeg veide vel ca 40 kg når vi kjøpte den. Jeg ønsker meg en hel tempurseng, men det koster jo en del, og da er det bedre med en overmadrass enn ingenting.

Det har dukket opp et rimeligere alternativ til Tempur, både på madrass og overmadrass. Ca. en tredjedel av prisen. sjekk www.viscostar.no. Har selv en overmadrass derfra, og er knallfornøyd.

atlped er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-09, 11:30   #16
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Jeg lå i nesten en uke på sykehus på tempurmadrass, aldri mer sier jeg, men jeg har ikke rygg problemer da...

Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:07.