Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Ville du tatt med barna på politiske demonstrasjoner?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-01-09, 11:21   #1
Ulvefar
I menneskeham

Ulvefar sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ville du tatt med barna på politiske demonstrasjoner?

Opprinnelig lagt inn av Billa, her.

Så mente du det da, fint for deg. Jeg synes allikevel ikke du skal være for kjapp med å dra konklusjonen om at din egen grunnholdning til deltagelse i samfunnet er så veldig mye bedre eller sterkere enn andres. Igjen, det finnes veldig mange andre måter å støtte det Palestinske folk på, enn å rope "Gaza leve" til den Israelske Ambassadøren. Ellers er det jo selvsagt at sakene vi demonstrere for (eller mot) må røre ved noe oss for at vi skal vise engasjement. I dette tilfellet vil engasjementet måtte komme til utrykk på annet vis for min egen del.

Hva er det du er snurt for? Selvsagt mener jeg at det jeg gjorde var riktig i den situasjonen, ellers ville jeg jo gjort noe annet!
Jeg tror ikke jeg sa at du måtte være dum og/eller ond for å ikke gjøre den samme vurderingen?
Derimot husker jeg helt klart at jeg så grunner til at andre kunne konkludere anderledes!
Men nok om det. Hvordan har du latt ditt engasjement vises? -demonstrasjoner løser ikke alt her i verden, og utelukker ikke andre aksjonsformer, så jeg tar gjerne i mot tips for hva annet vi kan gjøre.

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Ulvefar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-09, 13:14   #2
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ville du tatt med barna på politiske demonstrasjoner?

Opprinnelig lagt inn av Ulvefar, her.

Hva er det du er snurt for? Selvsagt mener jeg at det jeg gjorde var riktig i den situasjonen, ellers ville jeg jo gjort noe annet!
Jeg tror ikke jeg sa at du måtte være dum og/eller ond for å ikke gjøre den samme vurderingen?
Derimot husker jeg helt klart at jeg så grunner til at andre kunne konkludere anderledes!
Men nok om det. Hvordan har du latt ditt engasjement vises? -demonstrasjoner løser ikke alt her i verden, og utelukker ikke andre aksjonsformer, så jeg tar gjerne i mot tips for hva annet vi kan gjøre.

Nei seriøst, virkelig: FINT for deg Jeg synes det er flott med engasjement, på en positiv og fornuftig måte vel og merke. Jeg tror imidlertid at jeg ikke er helt enig med deg når det gjelder hva som viser grunnleggende holdning til samfunnet.

Jeg viser ikke noen som helst voldsom støtte til noen av partene når det gjelder Konflikten i Midt-Østen. Jeg støtter upolitiske hjelpeorganisasjoner som gir hjelp på tvers av konflikter og kriger (særlig organisasjoner med fokus på barn og helse), ofte er det jo nærmest umulig å virklig kunne sette seg inn hvordan de stridende partene begrunner sitt syn. Konflikten i Gaza er bare en av mange som trenger økonomisk støtte til hjelp for sivile som rammes.

Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:51.