|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Reklamere på fadderbarn?
Åh, det er jo litt dumt. Grunnen til at me valgte Plan og ikkje SOS Barnebyer, var jo nettopp dette at det skulle vere på eit litt meir personleg nivå sånn kontaktmessig.
|
|
|
#2 |
|
thirtysomething
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Aner ikke hvordan det er med SOS Barnebyer, men hos Plan får du bilder og oppdateringer om "ditt" barn. Du blir oppmuntret (men ingen tvang) til å sende brev og tegninger og en liten oppmerksomhet til jul eller ellers. Så personlig blir det jo. Og jeg regner med at når du har fått tildelt et fadderbarn tar det en god stund før det blir bytte. Vi hadde vår kinesiske fadderbarn i flere år før fikk nytt fadderbarn.
|
|
|
#3 |
|
Sliter med tastaturet
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Reklamere på fadderbarn?Vi er på vårt tredje Plan-fadderbarn nå, og det er ikke vi som har byttet. Vi har fått tildelt nytt hver gang "vår" familie har flyttet ut av Plan sine områder. Dermed tror jeg ikke det er noen vits i å klage. (I tillegg til at jeg synes det er småteit |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Fortynnet
|
Sv: Reklamere på fadderbarn?At de ikke kan innfri ønsker om kjønn betyr tydeligvis at de fleste vil ha jente, da. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Leser
|
Ja, hvis man skal ha med barna vil jeg tro at en slik personifisering er fint. (Personlig gir jeg helst penger til leger uten grenser og røde kors, altså organisasjoner hvor man ikke aner hvor pengene havner. Jeg føler ikke noe behov for å få en detaljert forklaring på hva pengene går til.)
|
|
|
#6 |
|
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Reklamere på fadderbarn?Enig med aC. Sorry, prøver å legge godviljen til men kjernen i saken er å hjelpe fattige barn så blir kjønn en grunn til å klage fordi man skal tilfredsstille forventingene til barnet sitt her hjemme? |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|