Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Blomster for dummies? (Med kul poll altså)

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Se resultatene: Bør DM kjøpe seg blomster?
Nei, hun bør holde seg til grønne planter 14 22,58%
Ja, det er så enkelt så, det er bare å kjøpe ... (skriv i tråden, og husk bruksanvisning! ) 15 24,19%
DM bør kjøpe seg plastplanter for det er jo så uharry (kult ord hva? ) og fint og sånn 3 4,84%
DM trenger ikke blomster, hun er en blåmst i seg selv 43 69,35%
Dustepoll / Har ingen mening om dette 2 3,23%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 62. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-01-09, 16:27   #1
Slettet bruker
Passiv

Standard

Sv: Blomster for dummies? (Med kul poll altså)

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Fredsliljer er umulig å ta livet av, de sier fort i fra og legger seg flate utover gulvet, og da er det bare å vanne, så blir de fine igjen. Ildtopper, eller Kalanchoe(?) er også rimelig idiotsikre. Og billige. Krysanthemum er også enkel, og billig. Det fine med billige greier er at det ikke er så kjipt å hive de.

Ikke noe prob å drepe fredsliljer. Er bare å ignorere at de maser det. :erfart mange ganger:

Jeg pleier å si at mine fredsliljer er midtøsten-fredsliljer.

Svar med sitat
Gammel 19-01-09, 16:35   #2
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

DM skal skaffe seg geranier. Fine røde blomster, tåler mye, men må holdes litt fuktig hele tiden. Og så er bladene ganske dekorative i seg selv.

Ellers så tror jeg at man må finne seg i å prøve å feile litt dersom man vil ha blomster i vinduskarmen, men det er så fint når de holder seg at jeg synes det er verd de plantene jeg må kaste.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-09, 00:12   #3
Lucifer
Skummelt distré...

Lucifer sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Norge
Lucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av leliane, her.

Da jeg var student, lurte svigermor på hva i all verden jeg gjorde med plantene mine når jeg dro hjem fra Bergen 7 uker om sommeren. Fikk jeg naboen til å vanne? Hun glemmer aldri svaret hun fikk: - Jeg kastet den.

Planter og blomster er dessverre forbruksvare her i gården.

Jeg har også blitt spurt om dette. Mitt svar er alltid at: Mine blomster får aldri vann oftere enn en gang hver tredje måned eller noe sånt og jeg har to planter som har holdt seg i 6 eller 7 år nå. Ellers har jeg hatt mange grønnplanter men som regel dør de fort.

DM, du er en blomst selv, trenger da ikke flere!

Ingenting er umulig, det tar bare litt lenger tid!
Lucifer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-09, 00:08   #4
MsM
Har fått nytt nick

MsM sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nittedal
Blogginnlegg: 220
MsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Ikke noe prob å drepe fredsliljer.

Jupp, det kan jeg bekrefte.

Men jeg er arvelig belastet, altså. Min mor var veldig stolt her for en stund siden. hun hadde fått noen planter til å overleve et helt år. Ikke bare det, men de var like fine!
Trikset var visstnok å vanne dem litt hver mandag, og for å huske det hadde hun fast alarm mandags ettemiddag på mobiltelefonen. Jeg ante litt uråd, og tok en titt på vidunderplantene. Og ja - de er virkelig umulig å drepe - de er av plast.

Jeg vurderte et ørlite sekund å la henne leve i troen på at hun hadde utviklet grønne fingre på sine gamle dager, men greide ikke dy meg...

Sist redigert av MsM : 20-01-09 kl 00:14.
MsM er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:19.