Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Gammel bilstol til baby

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-01-09, 21:43   #1
apan
I mål

apan sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gammel bilstol til baby

Opprinnelig lagt inn av ElinM, her.

Takk for tilbudet. Nei, tror ikke det blir Oslo før til sommeren. Vi bruker å ta toget til Oslo i vinterferien for å besøke bestermor, ungene syns det er slik stas. Men det blir litt for nærme termin i år så det utgår.

Ja, jeg har også hørt 5 år. Problemet er bare at mannen ikke tar dette for god fisk før det kan dokumenteres vitenskapelig. Hvorfor blir plasten dårlig etter 5 år, liksom? Ja, det lurer forsåvidt jeg på også, forskere som vi er begge to.

Jeg tror ganske sikkert at bilstolen har fempunktssele, så det er ikke et argument.

Kan du ikke maile Trygg Trafikk? Tror du kan få ganske konkrete svar fra dem. Kan alltids håpe på en henvisning til en forskningsrapport?

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-09, 21:44   #2
ElinM
På vei

ElinM sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Kan du ikke maile Trygg Trafikk? Tror du kan få ganske konkrete svar fra dem. Kan alltids håpe på en henvisning til en forskningsrapport?

Godt forslag. Spørs om jeg skal gjøre det ja.

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-09, 21:51   #3
Kneazle
Passiv

Standard

Jeg har faktisk misforstått denne femårsregelen, og tolket det dithen at barneseter er utrygge når de er fem år gamle. Men det er ikke det Trygg Trafikk sier:

Sitat:

Kjøpe brukt utstyr?

Publisert: 18.09.07 - Sist endret 29.09.08.
Jeg lurte på, foruten å forsikre seg om at det brukte barnesetet ikke har vært med i noen kollisjon/ulykke, hvorfor skal man ellers ikke kjøpe brukt barnesete?
Svar:
Det er ikke noe i veien for å kjøpe et brukt barnesete, hvis man som du sier forsikrer seg om at stolen ikke har vært med i en ulykke, at den ikke er for gammel, og at du får med monteringsanvisningen, slik at du er sikker på å få montert den riktig. Med ”ikke for gammel” mener vi ikke eldre enn ca fem år når du kjøper den, fordi du bør kunne bruke den i tre-fire år før den blir 8-10 år som er det vi mener er maks levetid for barnestoler. Årsaken er at det over tid kan oppstå en materialtretthet i plastmaterialene i stol som gjør den mer porøs og svekker de støtabsorberende evnene.

Svar med sitat
Gammel 30-01-09, 21:53   #4
Kneazle
Passiv

Standard

Ergo: Vi beholder både babysetet fra 2005 og barnesetet fra 2006 til vår eventuelle nestemann.

Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:40.