Sv: "Da damene dro" på tv2
Jeg så litt av programmet, men da en mor brøt sammen i gråt fordi hun skulle være borte fra ungene sine ei uke, da måtte jeg bare slå av. For meg blir dette helt snålt - at man lever livet sitt så til de grader gjennom barna...
Jeg synes det er utrolig trist at det finnes voksne kvinner som ikke ønsker seg noe annet liv enn å kun være sammen med ungene sine og styre og stelle i huset sitt. En ting er at disse kvinnene selv velger å etablere seg selv som en tjener for mann og barn, men jeg tror ikke dette er bra for ungene heller. Så dere den jentungen som bare satt å bladde i en oppskriftsbok og "forlangte" den ene kaken etter den andre? Hun får sikkert ikke alle av moren sin heller, men jeg synes nå det virket som om ungen var vant til å få viljen sin...
Greit nok at når man blir gammel så kan man se tilbake på hva man har utrettet og si at "ja, jeg er veldig fornøyd med å ha oppdratt barna mine", men jeg tror jeg vil bli veldig fornøyd for å OGSÅ kunne si at "jeg bidro med det og det prosjektet på jobben, som førte til de og de endringene for andre".
|