Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Dere som har det så ryddig...

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-12-06, 20:05   #1
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere som har det så ryddig...

Jeg er sikkert domm, men jeg skjønner ikke helt hvordan folk klarer å ikke ha det ryddig. Jeg er helt seriøs nå, altså! Det rotet som evt er hos oss, er ungenes leker, men det anser jeg ikke som rot og det ryddes når de er ferdige. Ellers rydder vi etter vi har laget rot rundt oss, for eksempel laget mat. Hmm..

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-06, 20:21   #2
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kristin, her.

Jeg er sikkert domm, men jeg skjønner ikke helt hvordan folk klarer å ikke ha det ryddig. Jeg er helt seriøs nå, altså! .

Gammel 12-12-06, 20:26   #3
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

etter tips herfra har badet vært ryddig hver dga. Jeg tar alt rotet etterhvert der, genialt, olg prøver å ta et karter dagen på hvert av de to rommene i uset som er værst. Håpet er at det er bedre i alle rom snart

Gammel 12-12-06, 20:26   #4
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er sikkert domm, men jeg skjønner ikke helt hvordan folk klarer å ikke ha det ryddig. Jeg er helt seriøs nå, altså!

Du får komme hit en tur, så skal du se du får en aha-opplevelse.

Gammel 12-12-06, 20:32   #5
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Du får komme hit en tur, så skal du se du får en aha-opplevelse.

Eller hit. Tips: Bruk armlenet på sofaen som oppbevaringsplass for halvskitne barneklær.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-06, 20:37   #6
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Teori og praksis er laaaaaaaaaaaaangt fra det samme.
Og kombinert med et mutert husmorgen (et som har blitt til rotegen) så er det ikke eltt å ha det ryddig.
Inne i skapene mine har jeg tellekanter på klærne, men kan bruke en evighet på å få klærne inn i de, selv om de ligger sammenbrettet.
De fleste steder har sin faste plass, alikevel får jeg bunker. (mannen sin måte å rydde på er å arkivere alt i bunker)

Egentlig burde jeg ikke svare i denne tråden for ovrskriften ekskluderer meg.

Gammel 12-12-06, 20:38   #7
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er sikkert domm, men jeg skjønner ikke helt hvordan folk klarer å ikke ha det ryddig. Jeg er helt seriøs nå, altså! Det rotet som evt er hos oss, er ungenes leker, men det anser jeg ikke som rot og det ryddes når de er ferdige. Ellers rydder vi etter vi har laget rot rundt oss, for eksempel laget mat. Hmm..

Jeg vil dåne med nisselue! Hvis du IKKE rydder hele tiden, da blir det rotete. :fårklarer:

Kan ikke du komme og bo hos meg i noen dager, da får du sett hvordan folk klarer å ikke ha det ryddig .

Gammel 12-12-06, 20:41   #8
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er ikke sikker på om Kristin ikke skjønner hvordan det rent praktisk går for seg at det blir rotete (det blir det når man ikke rydder hele tiden, som nolo så presist forklarer), eller om hun ikke skjønner hvorfor folk ikke rydder hele tiden, slik hun gjør (det er gjerne fordi de ikke liker det, eller ikke kommer på at de skal gjøre det, eller begge deler), eller ikke skjønner hvordan det går an å leve med at det er rotete rundt en (det er delvis en medfødt egenskap og delvis snakk om vane).

Gammel 12-12-06, 20:51   #9
Lucifer
Skummelt distré...

Lucifer sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Norge
Lucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populær
Standard

Her har alt hvert sitt hjem, men samboern legger kategorisk alle ting midt på spisestuebordet. Da mener jeg alt fra dagens post, nøkler til driller og sager. Blir hoppende gal hele tiden jeg men hvor havner det neste gang? Joda midt på bordet eller på toppen av bokhylla i stua. Jeg er sikker på at jeg kommer til å fly på han en dag for dette. Men vi kommer fra vidt forskjellige hjem. Hjemme i hans barndomshjem er det rotete og lukter møkkete. Hjemme i mitt er det omtrent så sterilt som i et sykehus. Jeg vil ha det hjemmekoselig ikke sånn at det ser ut som et museum, men ryddig! Det med bokser er prøvd, men de blir fulle, så rydder jeg dem så glemmer samboern dem og legger alt på hans vante plass. Rart jeg blir gal?

Ingenting er umulig, det tar bare litt lenger tid!
Lucifer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-06, 21:05   #10
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er ikke sikker på om Kristin ikke skjønner hvordan det rent praktisk går for seg at det blir rotete (det blir det når man ikke rydder hele tiden, som nolo så presist forklarer), eller om hun ikke skjønner hvorfor folk ikke rydder hele tiden, slik hun gjør (det er gjerne fordi de ikke liker det, eller ikke kommer på at de skal gjøre det, eller begge deler), eller ikke skjønner hvordan det går an å leve med at det er rotete rundt en (det er delvis en medfødt egenskap og delvis snakk om vane).

Det var det første jeg mente. Hvordan det blir rotete. Jeg rydder nok hele tiden, jeg. Mannen min også. Men jeg tenker liksom ikke på at vi gjør det, det bare ER sånn. Har man flyttet på en ting, så flytter man den tilbake. Jeg liker dessuten å rydde. Trives med system og orden. Noen mobber meg litt når de ser tellekantene i skapene mine, men jeg liker det sånn. Og jeg trenger nesten aldri rydde, for det ER jo ryddig. Jeg greier heller ikke å leve med rot, da blir jeg stressa.

:fårklarer:

Gammel 12-12-06, 21:11   #11
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Standard

Jeg skjønner hva du mener, Kristin. Men dere har nok både annerledes innstilling og noe annerledes livs- eller levestil enn vi. (For eksempel har dere kanskje ikke 4 fjernkontroller, 4 vanlige spill-håndkontrollere, 2 Guitar Hero-gitarer, 2 Singstar-mikrofoner og 4 Buzz-kontrollere, pluss ladere til mobiltelefoner, iPod, og to ulike kamerabatterier, liggende ved og under TV-en, som for øvrig står på en hylle sammen med forsterker, midthøyttaler, Gamecube, Playstation (med en liten bunke minnekort), DVD-spiller og shuttle-PC (med tilhørende trådløst tastatur og mus), alt med tilhørende kabler og ledninger? )

Gammel 12-12-06, 21:14   #12
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Vi har riktignok fem fjernkontroller.. Fjernkontroller kan være fryktelig irriterende, men vi har et bord med hylle under hvor de bor. Alt av ladere og ledninger ligger i en stor skuff på kjøkkenet. Forøvrig prøver jeg å samle på minst mulig. Jeg kaster en god del og skaffer meg ikke ting jeg ikke har veldig lyst på (og vet hvor jeg skal ha) eller trenger.

Gammel 12-12-06, 21:18   #13
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Standard

Vi har riktignok fem fjernkontroller.. Fjernkontroller kan være fryktelig irriterende, men vi har et bord med hylle under hvor de bor.

Vi hadde hylle under salongbordet, men den har ramlet av. Egentlig like greit, for den var alltid overfylt med tidsskrifter og Morgenblad, og det så ikke så pent ut det heller.

Alt av ladere og ledninger ligger i en stor skuff på kjøkkenet. Forøvrig prøver jeg å samle på minst mulig. Jeg kaster en god del og skaffer meg ikke ting jeg ikke har veldig lyst på (og vet hvor jeg skal ha) eller trenger.

Nei, det er litt der det med "forskjellig levestil" kommer inn i bildet. Det er veldig få av de tingene som fyller opp stuene våre som vi ikke har veldig lyst på. (Og det inkluderer de elleve overfylte bok-, film- og platehyllene.)

Gammel 12-12-06, 21:19   #14
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Vi har riktignok fem fjernkontroller.. Fjernkontroller kan være fryktelig irriterende, men vi har et bord med hylle under hvor de bor. Alt av ladere og ledninger ligger i en stor skuff på kjøkkenet.

Her blir alle ledninger, kabler, ladere osv. som mannen ikke kan gjøre rede for, kastet. Ikke noe er vel, og ser så rotete ut som en masse ledninger i alle bauer og kanter. Samler masse støv gjør det også.

Gammel 12-12-06, 21:42   #15
Eia
Permakulturell

Eia sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

... Alt av ladere og ledninger ligger i en stor skuff på kjøkkenet ...

Alt av ladere er i bruk så ofte hos oss at det å rydde de vekk ikke funker i det hele tatt. Det blir bare pes. Men det er ikke særlig pent å ha de i stua, som nå.

Jeg holder på å tenke ut et system i gangen. En slags ladehylle og en padde så det bare er å hekte på det som skal lades. Noen som har noe lignende?

Ellers kan jeg nevne at med oppvaskmaskinen i stykker har det aldri vært så strøkent så ofte på kjøkkenet vårt som nå.

Gammel 12-12-06, 21:16   #16
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skjønner hva du mener, Kristin. Men dere har nok både annerledes innstilling og noe annerledes livs- eller levestil enn vi. (For eksempel har dere kanskje ikke 4 fjernkontroller, 4 vanlige spill-håndkontrollere, 2 Guitar Hero-gitarer, 2 Singstar-mikrofoner og 4 Buzz-kontrollere, pluss ladere til mobiltelefoner, iPod, og to ulike kamerabatterier, liggende ved og under TV-en, som for øvrig står på en hylle sammen med forsterker, midthøyttaler, Gamecube, Playstation (med en liten bunke minnekort), DVD-spiller og shuttle-PC (med tilhørende trådløst tastatur og mus), alt med tilhørende kabler og ledninger? )

Å dæven.

Gammel 12-12-06, 21:16   #17
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Hvordan ser det ut i stuen hjemme hos dere da? Som et lydstudio?

Gammel 12-12-06, 21:20   #18
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Hvordan ser det ut i stuen hjemme hos dere da? Som et lydstudio?

Nei, disse tingene ligger jo som sagt på og ved og under TV-en. I resten av stuen er det ikke så mye kabler og slikt, men veldig mye bøker, filmer, plater og tidsskrifter, alle lekene til Lillegutt, et par laptoper, og akkurat nå et tørkestativ og et par kleskurver fulle av nyvasket tøy.

Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:05.