Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Tips til tog-kake?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-12-06, 01:59   #1
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tips til tog-kake?

I en bursdag så jeg engang et tog laget av ferdig sjokoladepudding og gelé. Jeg mener å huske at hver pakke (altså innholdet, selvsagt ) var splittet på langs og lagt på et fat. Det går jo for eksempel an å kle en stekeplate med folie?

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-06, 02:05   #2
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bokormen, her.

I en bursdag så jeg engang et tog laget av ferdig sjokoladepudding og gelé. Jeg mener å huske at hver pakke (altså innholdet, selvsagt ) var splittet på langs og lagt på et fat. Det går jo for eksempel an å kle en stekeplate med folie?

Jaaa! Superenkelt!!! Kanskje jeg går for den, også lager jeg en stor langpanne-sjokoladekake (med 7 dl kefir, den er så god!) med noe morsom pynt på. Kanskje en racer-bane eller noe! Som kan serveres i selskap nr. 2.

Også må jeg vel lage marsipankake, ellers blir muttern fryktelig skuffa!
Også Kvæfjordkake tenkte jeg....!?

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-06, 02:33   #3
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Dette var et fint tog! Lakrishjul ja!

Og dette: (rappa fra Missi på NM)

Muligens litt for avansert for meg! Men Ballerina-kjeks kan bli fine hjul!

Gammel 13-12-06, 10:10   #4
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg brukte Ballerina-kjeks til hjul da jeg lagde togkake. Skal se om jeg finner bilde.

Her er kaka jeg lagde da ungene ble 4 år. Sjokoladekake stekt i brødformer, 1/2 form pr vogn og 2/3 form til lokomotiv med siste tredel som styrehus. (Se bort fra godteriet, da. Mine får omtrent aldri godteri, så jeg bruker å kline til på bursdager...)

Sist redigert av Stompa : 13-12-06 kl 10:18.
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-06, 10:31   #5
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Standard

Stompa, det der var en kake som hadde fått et hvert barn til å gispe av fryd tror jeg!

Gammel 14-12-06, 11:44   #6
Lille Blink
Aktiv

Lille Blink sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Rogaland
Lille Blink er litt kulLille Blink er litt kul
Standard

Hvis du har tenkt på noe annet enn kake i tillegg så går det jo ann å lage pepperkake-tog

Husker fra da jeg var liten når det var på denne tiden... Vi laget pepperkake tog som mamma fyldte med masse snop, kjempe morro, og så kan jo poden være med på pyntinga også

Lille Blink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-06, 18:29   #7
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Kjempeflotte tog. Dette var en super idè! Det siste toget var flott. Skal huske det til neste bursdag. Godteri på kaker slår jo ann blandt småttisene.

Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:04.