|
|||||||
| Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Metallica!!
|
Sv: Emo
Ah høres ut som meg når jeg var ung, bare at jeg hørte på metall.
|
|
|
#2 |
|
Passiv
|
|
|
|
|
#3 |
|
Magisk
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Som meg og
|
|
|
#4 |
|
Metallica!!
|
Sv: EmoJeg ønsker en gother velkommen anytime.
|
|
|
#5 |
|
Glamorøs
|
Ehrm. Emo er ikke en type punkmusikk (selv om noen uten filla peiling på musikk påstår det). De som tilhører emomiljøet er ikke nødvendigvis mer deprimerte enn andre tenåringer, og det er ingen automatikk i at man også driver med selvskading.
Man skal være en god forelder, akkurat som man skal hvis de får en sønn/datter som velger å spille fotball/bli ungdomspolitiker/skate/danse ballet/ri hester/spille dataspill/you name it.
|
|
|
#6 |
|
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: EmoDatteren min har snakket endel om EMO i det siste. Hun synes de har en kul klesstil. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Travelt opptatt
|
Gothere er hakket gladere.
Det er få steder folk er så snille mot hverandre som i goth/metall-miljøet. Jeg har aldri opplevd slåsskamper på metallkonserter. Det var en som prøvde å yppe til slagsmål på Elm en gang i gamle dager. Da kom det en stor skummel fyr bort til ham og snakket med ham til han roet seg og gikk hjem.
|
|
|
#8 |
|
Passiv
|
Denne subkulteren oppsto etter sigende rundt et miljø hvor musikken som kan kalles en type punk som hadde utspring fra hard core punken slik vi kjenner den fra tidlig syttitall. Det er ofte slik at de ungdommene som trekker mot dette miljøet har en del "baggasje" om man kan kalle det for noe. Det er ingen automatikk i dette med selvskading men det er desverre ofte en faktor. |
|
|
|
#9 |
|
Glamorøs
|
Ja, jeg leste også wiki-artikkelen som du siterer fra her. Som for øvrig ikke inneholder en eneste referanse, og som også har denne "advarselen" på seg:
Jeg har bedre greie på musikk en vedkommende som har skrevet den, og hvis du vil kan jeg godt dra hele historikken til emorock. Men det er kanskje ikke nødvendig?
|
|
|
#10 |
|
Passiv
|
Bare sånn at det er sagt hentet jeg informasjon fra noen amerikanske sider som har emo som tema. Jeg bruker ALDRI wikipedia til noe som helst. |
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|