Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Visste du dette?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-12-06, 18:35   #21
Fluke
Bør lage seg en tittel selv

Fluke sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Visste du dette?

Når man registrerer seg på NM godkjenner man dette: NybaktMamma har copyright på alt innhold, og det er ikke lov til å bruke tekst eller bilder fra innlegg på Møteplassen i andre forbindelser. Se Juridiske merknader.

Jeg kan allikevel ikke se at de kan ta fra deg retten til dine egne ord. Sa forbrukerrådet det altså? Da stemmer det vel, men det høres veldig rart ut.

Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-06, 18:52   #22
AprilRyan

Blogginnlegg: 2
AprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

Når man registrerer seg på NM godkjenner man dette: NybaktMamma har copyright på alt innhold, og det er ikke lov til å bruke tekst eller bilder fra innlegg på Møteplassen i andre forbindelser. Se Juridiske merknader.

Jeg kan allikevel ikke se at de kan ta fra deg retten til dine egne ord. Sa forbrukerrådet det altså? Da stemmer det vel, men det høres veldig rart ut.

Det må være snakk om andres tekst og bilder, eller egen tekst som gjengir andres.

AprilRyan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-06, 18:56   #23
kunstnerspiren
Til tider frustrert...

Medlem siden: Dec 2006
kunstnerspiren er populærkunstnerspiren er populærkunstnerspiren er populærkunstnerspiren er populærkunstnerspiren er populærkunstnerspiren er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av AprilRyan, her.

Og du spurte konkret om det innlegget? Så lenge du skal skrive noe om en hendelse som har skjedd i ditt eget liv og det ikke har sammenheng med andre innlegg, brukere eller forumet så kan de jo ikke nekte deg det. Jeg tror det må være en misforståelse.

Nei. Det er ingen misforståelse. Sitat: NM eier ALT. Ordrett forklart. Og da gjelder det selvfølgelig det jeg har postet også.

Gammel 13-12-06, 18:57   #24
kunstnerspiren
Til tider frustrert...

kunstnerspiren er populærkunstnerspiren er populærkunstnerspiren er populærkunstnerspiren er populærkunstnerspiren er populærkunstnerspiren er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

Ja, det høres rart ut...men sånn er reglene da.

Gammel 13-12-06, 19:04   #25
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg må innrømme at dette ikke bekymrer meg det minste (og jeg har også en eller to bøker i magen )
Grunnen til det er rett og slett at jeg er overbevist om at admin på NM ikke vil stikke kjepper i hjulene for dette, poenget er vel å gjøre oppmerksom på at du har tenkt til å bruke det.
Jeg fører gjerne opp NM på kildehenvisningen min også, jeg.

Gammel 13-12-06, 19:12   #26
Polkadot
Passiv

Hvor: Hedmark
Polkadot er populærPolkadot er populærPolkadot er populærPolkadot er populær
Standard

Jeg også tolker denne regelen dithen at de vil beskytte seg selv og brukerne for media.

Polkadot er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-06, 19:14   #27
kunstnerspiren
Til tider frustrert...

Standard

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Jeg må innrømme at dette ikke bekymrer meg det minste (og jeg har også en eller to bøker i magen )
Grunnen til det er rett og slett at jeg er overbevist om at admin på NM ikke vil stikke kjepper i hjulene for dette, poenget er vel å gjøre oppmerksom på at du har tenkt til å bruke det.
Jeg fører gjerne opp NM på kildehenvisningen min også, jeg.

Jeg kunne ikke tenke meg det. Å ha henvisninger til andre til min egen historie ihvertfall. Stikke kjepper er vel egentlig ikke poenget, regler er regler. Og er det regler så kan man vel ikke vike for noen og ikke for andre. Da er det jo ikke noe poeng med regler? Eller?

Gammel 13-12-06, 19:17   #28
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Om du spør Silje eller Ove kommer de neppe til å hindre deg i å bruke dine egne utsagn, så teit er de bare ikke.

Gammel 13-12-06, 19:21   #29
kunstnerspiren
Til tider frustrert...

Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Om du spør Silje eller Ove kommer de neppe til å hindre deg i å bruke dine egne utsagn, så teit er de bare ikke.

Hvem?

Gammel 13-12-06, 19:22   #30
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

De som eier NM, SM og SG ...

Gammel 13-12-06, 19:24   #31
kunstnerspiren
Til tider frustrert...

Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

De som eier NM, SM og SG ...

Men jeg har sendt inn og spurt...og jeg får ikke svar, så jeg forholder meg til det moderator har sagt til meg. Noen tips til andre adr jeg kan sende inn for å nå eierne?

Gammel 13-12-06, 21:07   #32
teia
Pirkete

teia sin avatar

teia er litt kulteia er litt kul
Standard

Men, altså, en historie som du har fortalt på NM, kan du jo fortelle om igjen hvor som helst! Må du bruke det ordrett? Har du fortalt om noe du selv har sagt, kan du selvfølgelig skrive det om igjen et annet sted. NM kan ikke bestemme at du ikke kan fortelle en historie om deg selv, uansett hva det står i "reglene"!

teia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-06, 21:12   #33
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Silje er ikke vanskelig.

Gammel 13-12-06, 21:14   #34
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Vimsen, her.

Silje er ikke vanskelig.

Nei, det er hun virkelig ikke. Jeg er sikker på at dette ordner seg helt fint.

Gammel 13-12-06, 21:17   #35
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det samme tror jeg. Jeg mener til og med å huske at jeg har spurt eierne av forumet en gang, med tanke på prøverdagboka mi på SG. Det ville jo være helt vilt om de skulle påberope seg rettighetene til den - mener jeg.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-06, 21:19   #36
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Nei, det er hun virkelig ikke. Jeg er sikker på at dette ordner seg helt fint.

Menne.. det er ikke bare hun som betemmer.

Gammel 13-12-06, 21:26   #37
AprilRyan

Blogginnlegg: 2
AprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt av
Standard

Alle lover og regler må jo tolkes. Å anta at de ønsker å ta copyright på hver eneste private betroelse blir litt søkt, om ikke også ulovlig. En må se på årsaken til at regelen er der i utgangspunktet og legge det som grunnlag for tolkningen.

AprilRyan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-06, 21:33   #38
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Får svar ... Ikke vanskelige ...

Gammel 13-12-06, 22:07   #39
Wit
Av og på bruker

Wit sin avatar

Wit har et hav av muligheter foran seg
Standard

Nå tror jeg de ville få litt av en jobb hvis de skulle lese ABSOLUTT alle bøker, og sjekke alle sitat... Heldagsjobb spør du meg

Wit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-06, 22:51   #40
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Får svar ... Ikke vanskelige ...

Jeg sa bare at Silje ikke er vanskelig. Jeg vet faktisk hva jeg snakker om.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:30.