|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Deltidsmamma
|
Sv: Politi med hijab?
Det jeg mente var at hijab'en er en ulempe i svømminga. For at jeg tror (og jeg har blandt annet Usman Rana med meg på dette); at det er obligatorisk for en del å dekke til alt untatt ansikt, hender og føtter. Dvs det er hele hijab-pakka. Bare hodeplagget er ikke viktig dersom man ikke dekker til armer og bein også). |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Mother of Dragons
|
Hva i all verden har det noe som helst med hvorvidt det skal være tillatt å bruke det eller ikke? Det er da kandidaten sitt problem det, om hun bruker hijab og dermed stryker på svømmeprøven?
|
|
|
#3 |
|
Deltidsmamma
|
Jada, du har rett i det. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
ræv med ører
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Oh, så dere som er imot hijab i politiet er egentlig bare greie og snille mot damene, og prøver å formidle at det ikke lønner seg å prøve å bli hijabpoliti uansett- fordi de kommer til å stryke på svømmetesten likevel? Og da har de jo gledet seg og anstrengt seg helt for ingenting?
|
|
|
#5 |
|
Deltidsmamma
|
Det ville sikkert fungere; men jeg er mot det. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Nek er allrighte dyr
Hvor: nær Oslo
Kan du svare på hva som er spesielt med f.eks Pakistan eller andre muslimske land der man har vedtatt at det ikke er lov å bruke hijab til politiuniform? Synes du begrunnelsene deres er helt på jordet?
|
|
|
#7 |
|
Erfaren
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Politi med hijab?Jeg er en av de som er i mot hijab i politiet, men har nå aldri hevdet at det vil gå utover jobben de gjør. En politibetjent med hijab vil helt sikkert utføre oppgaven sin som den skal. Hvis du hadde giddi og lest hele tråden, så ville du fått med deg at mange synes at politiet skal være nøytralt. Vi ønsker ikke et politi som flagger politisk eller religiøst ståsted. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Superaktiv
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg i mot mange plagg og effekter brukt i politiet, jeg mener at politiet ikke bør gi uttrykk for religiøse eller politiske meninger og tilhørighet når de går i uniform - helt enkelt. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
ræv med ører
Det finnes mange andre og bedre argumenter.
|
|
|
#10 |
|
Mother of Dragons
|
Hva mener du nå, at man ikke skal tillate hijab fordi kanskje folk stryker på svømmetesten? Hva med å innse at det ikke har noe med saken å gjøre?
|
|
|
#11 |
|
Deltidsmamma
|
Poenget var om man hadde tenkt igjennom dette. |
|
|
|