Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

"Da damene dro" på tv2

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-02-09, 23:24   #1
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Da damene dro" på tv2

Opprinnelig lagt inn av vimjer, her.

Hm. Det er jo en ledig kar der også. Han på 32 år som bor gratis og får gratis mat. Han må riktignok spise oppvarmet fra fryseren nå som han er alene med faren sin, men det det retter seg jo når mor kommer hjem.

Joika? Sitron? aC?

Er han pøkbar da?

Gammel 19-02-09, 16:12   #2
vimjer
Tante Sofie

vimjer sin avatar

Blogginnlegg: 6
vimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Er han pøkbar da?

Nei, det tror jeg ikke er prøvd ut.

vimjer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-09, 16:13   #3
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av vimjer, her.

Nei, det tror jeg ikke er prøvd ut.

Ikke si han er upult!

Gammel 21-02-09, 22:39   #4
Maylen
På lukket avdeling

Maylen sin avatar

Medlem siden: May 2007
Hvor: På lukket avdeling
Blogginnlegg: 3
Maylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populær
Standard

Min mann lager ofte middag, han rydder oftest opp etter middagen. (mesteparten, av en eller annen grunn glemmer han alltid å tørke av bordet + litt småpusk, men jeg er lykkelig, han vasker kasserollene) Han støvsuger helt av seg selv og vaskemaskinen måtte han lære seg med når jeg havnet noen mnd på sykehuset, siden har han brukt den jevnlig.

Han legger nytt tak og skifter drenering. Han kan rive vegger og bygge de opp igjen noen cm bortenfor hvis jeg ønsker å flytte en vegg. Jeg er ikke redd for å la mannen og barna være alene hjemme, selv om mor sliter med separasjonsangst. (ikke så ille som moren i "da damene dro" da, men...)

Noen ting tar jeg alene da, på samme måte som han tar noen ting alene.
Skulle ønske han vasket dassen frivillig, men hvis jeg må velge?
Jeg vasker heller dassen enn kasseroller. :rar:

Maylen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-09, 21:12   #5
Kråka

Kråka sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Kråka er litt kulKråka er litt kulKråka er litt kul
Standard

Sjarmerende uttalelse på han unge gutten som skar opp grønnsaker i dag. Han hadde gjort mer denne uken enn hele sitt liv. Så begynte venninna og ramse opp alt hun hadde gjort, så svarer han: men du er jo kvinnfolk, kvinnfolk ska jol gjøre slikt arbeid. Så langt var likestillingen der, liksom.

Kråka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-09, 12:42   #6
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har ikke sett programmet, men så en del av gårsdagens episode, og den var jo rent vakker! Menn som har valgt, eller det har blitt sånn når man skal ha råd til å ha mor hjemme (?), å jobbe mye og ta liten del hjemme. Og som får bli kjent med ungene sine på en helt ny måte når det plutselig er de som må ta dem på butikken og handle nye truser, finne ut hvilke klær de liker, prate med guttungen som er sint på seg selv for å ha gjort i buksa, finne ut hvilken bursdagskake jenta vil ha, og ta på seg prosjektet med å bygge prinsesseslottskake og sjørøverskute - og oppleve lykken hos barnet som får AKKURAT sånn kake som bestilt.

Man vet jo gjerne ikke hva man går glipp av før man faktisk opplever det, og disse mennene har fått oppleve hva de har gått glipp av. Det er fint å se.

Og så viser de at det faktisk ikke bare er kvinner som "får" noe ved likestilling. Menn får også noe. Masse. De får virkelig tid og samvær med ungene sine. Ikke bare gjennom å leke og legge, men gjennom den kontakten og kunnskapen du får ved å bidra på alle de andre tingene også. Bake yndlingskaka. Vite hva som er yndlingskjolen.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:16.