|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Deltidsmamma
|
Sv: Er hijaben kvinneundertrykkende?
Dette er jo likt for menn og kvinner, og dermed ikke kvinneundertrykkende, hvertfall. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Absolut ateist
|
Menn HAR kleskode i islam, så det argumentet holder ikke.
|
|
|
#4 |
|
Absolut ateist
|
Klart menn i islam, som ER troende i ordets rette forstand, følger kleskoden på lik linje som kvinner. Akkurat som det er kvinner OG menn som ikke følger kleskodene, så er det menn og kvinner som følger de. JEG vet iallfall personlig om menn som ikke går i shorts eller trøyer som viser skuldre/brystparti, på lik linje som jeg vet om menn som ikke gjør det. Og gjelder det samme kvinner med hijab? Jeg tror det, gitt.
|
|
|
#6 |
|
Absolut ateist
|
|
|
|
#7 |
|
Erfaren
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er hijaben kvinneundertrykkende?Ja, jeg synes det er en markant forskjell. Fordi mange kvinner må dekke seg til FOR mannen. Fordi han har lyster som han ikke kan styre. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
I menneskeham
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Langt profetskjegg klør og er i veien! Ikke utenkelig at det er mer ubehaglig enn en hijab.
|
|
|
|
#9 |
|
Erfaren
Medlem siden: Oct 2008
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Veldig, veldig viktig poeng! |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Mellom barken og veden
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er hijaben kvinneundertrykkende?Et eksempel på noe jeg opplevde som kvinneundertrykkende, var da mellomsnuppa (da 5 år) i sommer ble invitert til sin pakistanske venninne for å bade i deres basseng med barna deres. Hun ble sendt hjem igjen med beskjed om at hun måtte ta på seg hel badedrakt. Hennes to-delte badedrakt\bikini var altså ikke bra nok dekkende, tydeligvis, mens deres egen sønn gikk rundt i en liten badebukse.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|