Sv: Dagens bakrus? (VG)
Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.
Er det greit at stortingsrepresentanter drikker alkohol før møter og før taler?
Jeg må si jeg reagerer på dette, særlig siden jeg registrerer at han selv sier at han ikke følte seg beruset.
Hvor går grensa ifølge deg?
Blir ikke dette å drikke på jobb, den jevne arbeidstaker ville vel ha fått sparken for en slik seanse..
Nei - det er IKKE greit at en stortingsrepresentant drikker før han går på talerstolen i stortinget. For det første handler det om respekt både for stortinget og de menneskene han representerer. For det andre er det i de ferreste yrker greit å gå på jobb etter tre akevitt.... Jeg hadde sannsynligvis fått sparken hvis det ble kjent (eller en kraftig advarsel i det minste).
Hvor beruset han følte seg har ingenting med saken å gjøre - dette har med holdnigner å gjøre.
Jeg tror vel grensa går ved ca nulltoleranse... Muligens det hadde vært greit med en øl til maten, men ikke tre øl og slett ingen akevitt.
Jeg så klippet, og han så ikke spesielt beruset ut (uten at jeg kjenner ham) - selv om Dagbladet påsto noe annet. Men det er forsåvidt ikke interessant - han har tråkket i baret uansett! Karl I - du må komme å rydde opp!!!
|