|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
© All rights reserved
|
Sv: Bibelutdeling i skolen
Man har ikke full kontroll på verken en 12-åring eller en 16-åring, men å slippe en undomsskoleelev fullstendig er anvarsfraskrivelse. En 16-åring er et barn og kommer inn under barnevernsloven om foreldrene ikke klarer (eller ikke makter) oppgaven. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Mother of Dragons
|
Hehe, det var ikke det jeg sa da. Men poenget er at en 15-16 åring har man ikke full kontroll på, og rollen går mer over til å veilede enn å bestemme enn for en 12-åring (som du sier man heller ikke har full kontroll på, men betraktelig mer). Men ut fra det du skrev senere så tror jeg ikke vi er så uenige egentlig om hva man kan styre og kontrollere.
|
|
|
#3 |
|
© All rights reserved
|
Erfaringer spiller nok inn, ja, og jeg har helt motsatt erfaring enn deg. Det har gått veldig bra med bedehusgjengerene (men jeg tror ikke de går så mye på bedehuset lenger), men heller dårlig med hasjrøykerene. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Mother of Dragons
|
Det jeg tror er viktig er hva som er vanlig i det miljøet som barnet vokser opp i. For eksempel så sier det mer om en ungdom som røyker hasj på et sted hvor det absolutt ikke er vanlig enn en ungdom som gjør det et sted det er helt vanlig. Det sier noe om hvor sosialt utenfor ungdommen er. Men uansett tror jeg at det aller aller viktigste er at barnet har ressurssterke venner.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|