Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

De som ikke vaksinerer barna er ...

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-02-09, 14:48   #1
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: De som ikke vaksinerer barna er ...

Opprinnelig lagt inn av Kråka, her.

Signerer tutta. Jeg er aldri redd meslingepidemi. Hadde meslinger som barn jeg, og var ikke noe særlig syk.

Benekter du at meslinger kan gi skade på barn?

Gammel 26-02-09, 14:50   #2
Kråka

Kråka sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Kråka er litt kulKråka er litt kulKråka er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Benekter du at meslinger kan gi skade på barn?

Nei, så du jeg skrev det? Sa bare at jeg har hatt meslingene. Meslinger er meget sjeldent her til lands, så jeg fryker ingen epidemi.

Kråka er ikke aktiv  
Gammel 26-02-09, 14:52   #3
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Nei, så du jeg skrev det? Sa bare at jeg har hatt meslingene. Meslinger er meget sjeldent her til lands, så jeg fryker ingen epidemi.

Men da baserer du jo valget ditt på at veldig mange velger noe annet enn deg?

Kanina er ikke aktiv  
Gammel 26-02-09, 14:56   #4
Kråka

Kråka sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Men da baserer du jo valget ditt på at veldig mange velger noe annet enn deg?

Jeg respekterer alle dere som vaksinerer. Mine 2 har fått trippelvaksinen, men ikke MMR eller Prevenar. Jeg har snakket med helsesøster og overleger om saken, og mener vi har valgt rett for våre barn.

Kråka er ikke aktiv  
Gammel 26-02-09, 14:59   #5
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg respekterer alle dere som vaksinerer. Mine 2 har fått trippelvaksinen, men ikke MMR eller Prevenar. Jeg har snakket med helsesøster og overleger om saken, og mener vi har valgt rett for våre barn.

Jeg tenkte mer på at du kanskje ville fryktet en meslingeepidemi dersom ingen var vaksinerte. Og i så fall er det ikke bare respekt for at vi (som er så dumme at vi) vaksinerer, da er du jo avhengig av det.

Kanina er ikke aktiv  
Gammel 26-02-09, 14:54   #6
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei jeg måtte bare spørre, tutta mener vel at meslinger i seg selv ikke er farlig. Men da er du for vaksinering da?

Gammel 26-02-09, 15:52   #7
Kråka

Kråka sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Nei jeg måtte bare spørre, tutta mener vel at meslinger i seg selv ikke er farlig. Men da er du for vaksinering da?

Nei egentlig ikke.

Kråka er ikke aktiv  
Gammel 26-02-09, 15:59   #8
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Standard

Nei egentlig ikke.

Du er ikke for vaksinering, selv om du har skjønt at meslinger kan være farlig? Hva i all verden har du for argumenter for at man ikke skal vaksinere da?

Gammel 26-02-09, 15:44   #9
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvorfor tror du meslinger er sjeldent? Nettopp pga. vaksinen, kjære deg.

Gammel 26-02-09, 15:49   #10
Kråka

Kråka sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Hvorfor tror du meslinger er sjeldent? Nettopp pga. vaksinen, kjære deg.

-vaksiner
-hygiene
-rent vann
-bedre helsetilbud
-bedre og mer næringsfull mat

Kråka er ikke aktiv  
Gammel 26-02-09, 18:18   #11
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

-vaksiner
-hygiene
-rent vann
-bedre helsetilbud
-bedre og mer næringsfull mat

I land med rent vann, bra helsetilbud og bra mat bryter det lett ut meslinger dersom vaksinasjonsraten går ned. Dette er sett i miljøer i industrialiserte land i hele verden. http://www.independent.co.uk/life-st...k-1547651.html

Sitat:

MMR row blamed for measles outbreak

</EM>
By Jeremy Laurance, Health Editor

Friday, 6 February 2009
The number of cases of measles rose by more than a third last year, to reach the highest total since records for the illness began.

There were 1,348 cases in England and Wales in 2008, a 36 per cent increase on the previous year.
Half of the cases (662) of the potentially fatal disease occurred in London, where the MMR vaccination rates are lowest, the Health Protection Agency (HPA), which published the figures, said. It was a record number of measles cases in the capital. Records have been kept since 1995.
Nationally, 88.3 per cent of children have had their first MMR dose, given at around 14 months, and 76.3 per cent have had the second dose at age five, according to the latest available figures for September 2008.
But in London vaccination rates are as low as 29.9 per cent (in Hackney), well below those in the rest of the country. In two-thirds of boroughs, fewer than 70 per cent of children have received both doses, and in eight boroughs the total vaccinated is less than half – Brent, Hackney, Hammersmith, Hounslow, Islington, Kensington, Lewisham and Wandsworth.
Warnings from scientists last summer that Britain faced a greater threat of an epidemic, with up to 100,000 people infected, than at any time for decades led ministers to launch a "catch-up" campaign aimed at parents who had failed to vaccinate their children. More than one million doses of vaccine were stockpiled and primary care trusts ordered to identify unvaccinated children and encourage their parents to bring them in for injection. A spokesperson for the HPA said it was too early to say if vaccination rates had increased.
Dr Mary Ramsay, an expert on immunisation at the HPA said: "The year-on-year increase of measles across England and Wales is very worrying. Last year saw the highest number of cases since the current method of monitoring the disease was introduced in 1995.
"The majority of these cases could have been prevented, as most were in children who were not fully protected with MMR. There are still many children out there who were not vaccinated as toddlers in the past decade."

Guava er ikke aktiv  
Lukket tråd

Emneord
vaksinasjonskonspirasjon

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:07.