Sv: Ekstern hd - hvilken?
Opprinnelig lagt inn av Bada-Bing, her.
Da skal du trå litt forsiktig. Jeg har to laptoper hjemme. Jeg kjøpte meg to stk 8gb usb-minnepinner og opplevde at under overføringer av store filer kunne de bare forsvinne fra Vista. Snakket vel og lenge med Kingston og vi fant etter hvert ut at laptopene mine (ikke alle på markedet) ikke kunne levere nok strøm til å drive pinnene..det kan selvfølgelig hende jeg tar feil her, men jeg ville sjekket dette nøye opp med forhandler før jeg kjøpte en hd som skal drives med strøm fra laptopen.
Har ikke opplevd problemer med minnepinner på bærbare som er nyere enn 5 år. Det var enkelte eldre bærbare som kunne ha f.eks. 3 usb-porter, derav kun den ene kunne levere strøm. Men har aldri opplevd problemer med minnepinner, bare harddisker. Men dette skal ikke være noe problem på en moderne maskin med mindre produsenten har gjort en tabbe. Det er også en del av harddiskene som har en kabel utformet slik at den kan hente strøm fra en sekundær usb-port hvis en usb-port alene ikke kan levere nok strøm.
Synes forklaringen til Kingston kanskje kan virke litt tynn.
Skal ellers sies at jeg har en haug minnepinner fra Corsairs Voyager-serie og har hatt svært gode erfaringer med disse. Bruker omtrent daglig de jeg har på 8, 32 og 64 GB i jobbsammenheng, og der på haugevis av forskjellige typer bærbare.
|